Do terminalu HHLA Burchardkai dotarły nowe suwnice nabrzeżowe
W środę do terminalu kontenerowego Burchardkai (CTB) firmy Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) przybyły dwie nowe suwnice kontenerowe, które są przeznaczone dla nabrzeży 1 i 2 w Waltershofer Hafen.
Nowe suwnice kontenerowe dotarły do portu w Hamburgu w środę 20 listopada 2024 r. na pokładzie statku „Zhen Hua 27”. Oczekuje się, że statek pozostanie w Athabaskakai do 23 listopada, aby przygotować mosty do lądowania w terminalu. Następnie statek zostanie przeniesiony do docelowej lokalizacji przy nabrzeżu 1 i 2, tak aby do końca listopada można było zamontować mosty na krawędzi nabrzeża. Ostateczny rozruch nastąpi na początku 2025 roku.
— Zastosowanie nowych suwnic kontenerowych stanowi kolejny ważny kamień milowy w kompleksowej modernizacji Burchardkai. Nasze twierdzenie jest jasne: chcemy, aby obsługa kontenerów w CTB była bardziej wydajna, zrównoważona, a zatem bardziej przyszłościowa. Dzięki rozmiarom tych mostów oferujemy naszym klientom maksymalną elastyczność w obsłudze największych kontenerowców — komentuje Ingo Witte, dyrektor zarządzający CTB.
Nowe suwnice kontenerowe w CTB należą do najnowocześniejszych na świecie i są w stanie obsłużyć statki o ładowności do 24 000 standardowych kontenerów (TEU). Obydwa żurawie mają po 80 metrów wysokości i wysięgniki o długości 80 metrów, obejmujące łącznie 26 rzędów kontenerów. Zastępują one wcześniej mniejsze modele na terminalu. CTB korzysta z tych megasuwnic kontenerowych od 2019 roku. Do 2026 roku zostaną dodane trzy kolejne urządzenia tej wielkości, aby zapewnić większą elastyczność tzw. Ultra Large Container Vessels w porcie Waltershofer. Po rozbudowie w CTB będzie łącznie 18 suwnic tej klasy z łącznej liczby 26.
Jako największy terminal portowy w Niemczech, Burchardkai codziennie odgrywa ważną rolę w zaopatrywaniu europejskich konsumentów i przedsiębiorstw. Zakład jest obecnie w trakcie bieżącej eksploatacji gruntownie modernizowany i uważany jest w branży za największy na świecie projekt typu brownfield. Od 2026 roku transport pomiędzy brzegiem nabrzeża a zautomatyzowanym magazynem blokowym przejmą zautomatyzowane transportery kontenerowe (Automated Guided Vehicles). Ponadto pojemność magazynu blokowego jest stale zwiększana – w tych tygodniach do użytku zostaną oddane kolejne trzy bloki magazynowe. Aby stworzyć nowoczesne środowisko do konserwacji i naprawy sprzętu i systemów, CTB buduje obecnie nowy warsztat o powierzchni 5000 m².
Zrównoważony rozwój jest głównym celem dalszego rozwoju terminala. Suwnice kontenerowe, dźwigi magazynowe i kolejowe, a także nowe pojazdy AGV zasilane są wyłącznie energią elektryczną pochodzącą z odnawialnych źródeł energii. Nowy warsztat będzie także wyposażony w instalację fotowoltaiczną. Celem Grupy HHLA jest prowadzenie działalności neutralnej dla klimatu w całej Europie do roku 2040.