Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Pierwszy odcinek Drogi Czerwonej ma być oddany do użytku w 2032 roku

Pierwszy odcinek Drogi Czerwonej, inwestycji kluczowej dla rozwoju Portu Gdynia ma być gotowy w 2023 r. — poinformował Stanisław Bukowiec, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Dla pozostały odcinków opracowywane jest studium komunikacyjne, które pozwoli na ustalenie zakresu inwestycji.

fot. GDDKiA

W odpowiedzi na interpelację posła Jarosława Wałęsy, przedstawiciel MI poinformował, że proces przygotowawczy do budowy Drogi Czerwonej w Gdyni rozpoczął się w październiku 2022 r, kiedy GDDKiA podpisała umowę z firmą Mosty Katowice ma na opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla tej inwestycji. Prace przygotowawcze mają potrwać do 2025 r. Zgodnie z umową będzie to droga krajowa ruchu przyspieszonego. Inwestycję podzielono na trzy odcinki:

  • odcinek 1. Gdynia Chylonia – Trasa Kwiatkowskiego
  • odcinek 2. Trasa Kwiatkowskiego – węzeł Ofiar Grudnia 70
  •  odcinek 3. Węzeł Ofiar Grudnia 70 – Terminal Promowy

Dla pierwszego odcinka wykonawca opracowuje koncepcję programową wraz z dokumentacją umożliwiającą złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Zakończenie prac nad koncepcją programową planowane jest na IV kwartał 2025 r. Złożenie wniosku o wydanie DŚU planowane jest na I kwartał 2026 r., uzyskanie DŚU – na I kwartał 2027 r. Rozpoczęcie robót budowlanych zaplanowano na II kwartał 2029 r., a zakończenie robót przewidziano w drugim kwartale 2032 r. Z informacji MI wynika, że dla trudnych technicznie odcinków drugiego i trzeciego finalizowane jest opracowanie studium komunikacyjnego, które ma na celu ustalenie zakresu rzeczowego i finansowego inwestycji. 

Trudna inwestycja

— Droga Czerwona jest projektowana w trudnych uwarunkowaniach terenowych, gdzie występuje gęsta zabudowa mieszkaniowa, handlowo-usługowa, przemysłowa, portowa, obiekty strategiczne (np. ciepłownia w Gdyni), gęsta sieć drogowa i kolejowa kolidująca z planowanym przebiegiem inwestycji, gęsta sieć infrastruktury różnych gestorów kolidująca z planowanym przebiegiem drogi, znacząca liczba inwestycji innych Inwestorów (m.in. PKP, Miasto Gdynia, Port Gdynia) będących na etapie przygotowania a także realizacji robót, kolidujących z planowanym przebiegiem drogi, wysoki poziom wód gruntowych — napisał Stanisław Bukowiec. 

Mi wskazuje na wysoki koszt tej inwestycji, która objęta została szczególnym nadzorem resortu aby przyspieszyć moment rozpoczęcia robót budowlanych. W spotkaniach rady projektu uczestniczą przedstawiciele PKP PLK S.A., Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., Prezydenta Miasta Gdynia, Wójta Gminy Kosakowo i CPK Sp. z o.o.

Czytaj też: Uniwersalność Portu Gdynia sprawdza się w trudnym okresie zakłóceń geopolitycznych

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close