Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Gorsze wyniki transportu kombinowanego w Europie w III kw. 2024 r.

Branża transportu kombinowanego w Europie odnotowała pogorszenie wyników w trzecim kw. 2024 r. na co wpłynęły ograniczenia w ruchu pociągów z powodu remontów i powodzi — poinformowała Międzynarodowa Unia Kombinowanych Przewozów Drogowo — Kolejowych (UIRR).

fot. Pixabay

Wskaźnik wyników branży transportu kombinowanego w III kw. 2024 r. był o 0,79% gorszy niż w III kw. 2023 r. Równocześnie indeks nastrojów branży badany przez UIRR określono jako „neutralny”. Przewoźnicy intermodalni w tym czasie uruchomili mniejszą liczbę pociągów, co było skutkiem licznych zamknięć linii kolejowych z powodu powodzi w Europie Środkowej, Szwajcarii, Włoszech i Hiszpanii.

— Nieprzygotowanie Europy na ekstremalne zjawiska pogodowe związane ze zmianą klimatu było widoczne zarówno podczas letniej fali upałów, jak i powodzi spowodowanych ulewnymi deszczami we wrześniu. Nadmierne szkody wyrządzone w mieniu i infrastrukturze transportowej doprowadziły do ​​licznych odwołań pociągów. Konieczne byłoby ustanowienie stałego europejskiego mechanizmu kryzysowego i awaryjnego, aby pomóc zminimalizować zakłócenia w ruchu transgranicznym, zwłaszcza że częstotliwość takich zdarzeń prawdopodobnie wzrośnie w przyszłości — powiedział Ralf-Charley Schultze, prezes UIRR.

Przepustowość europejskich magistral była też ograniczona przez prace remontowe, choć udało się zapobiec dużym zakłócenim z powodu czasowego zamknięcia magistrali Doliny Renu, gdzie wytyczono objazd z wykorzystaniem wahadłowego pociągu ze spalinową lokomotywą kursującego linią po francuskiej stronie Renu. Pomimo tego przewoźnicy musieli zrezygnować, z części pociągów, bo przepustowość tej linii jest mniejsza, a czas przejazdu był wydłużony. Warto jednak podkreślić, że był to pierwszy przypadek wyznaczenia trasy objazdowej przez terytorium innego państwa członkowskiego UE, co powinno stać się standardem po wprowadzeniu jednolitego Europejskiego Obszaru Kolejowego, o co apeluje branża intermodalna. 

Czytaj też: Bajpas przez granicę wyznaczony po raz pierwszy na europejskiej kolei

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close