Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Hapag-Lloyd zamówił 24 kontenerowce napędem LNG „ammonia-ready”

Hapag-Lloyd zamówił w chińskich stoczniach 24 kontenerowce wyposażone w napęd dual-fuel, które będą przystosowane do korzystania z biometanu i amoniaku. Niemiecki armator zamierza zredukować swoje emisje gazów cieplarnianych o jedną trzecią do 2030 r. 

fot. Pixabay

Hapag-Lloyd zamówił 12 statków o pojemności 16 800 TEU, które zbuduje stocznia Yangzijiang Shipbuilding Group. Kontenerowce te zwiększą podaż miejsca na już działających serwisach tego przewoźnika. Drugie zamówienie złożone w stoczni New Times Shipbuilding Company dotyczy statków o ładowności 9200 TEU, które zastąpią starzejące się jednostki we flocie tego armatora. 

Wszystkie zamówione statki będą dysponowały napędem LNG dual-fuel i będą mogły korzystać z biometanu, który jest paliwem zeroemisyjnym oraz będą przystosowane do zasilania amoniakiem. Dzięki temu możliwa będzie redukcja emisji gazów cieplarnianych o 95%. 24 statki o łącznej pojemności 312 000 TEU zostaną wprowadzone do floty Hapag-Lloyd w latach 2027 — 2029. Łączna wartość obu zamówień wyniesie 4 mld dolarów. Spółka ta pozyskała już długoterminowe finansowanie na kwotę 3 mld dol. 

Cele klimatyczne

Niemiecki armator deklaruje, że obniży emisje GHG o jedną trzecią do 2030 r. w porównaniu z 2022 r. a do 2024 osiągnie zeroemisyjność. Hapag-Lloyd inwestuje w różne technologie napędu alternatywnego w celu redukcji śladu węglowego w żegludze. W kwietniu br. przewoźnik ten zlecił przystosowanie 5 swoich statków do napędu na metanol. Zamówienie złożone w Chinach jest jedną z największych inwestycji tej firmy.

— Ta inwestycja jest jedną z największych w niedawnej historii Hapag-Lloyd i stanowi znaczący kamień milowy dla naszej firmy, ponieważ realizuje ona cele Strategii 2030, takie jak rozwój przy jednoczesnej modernizacji i dekarbonizacji naszej floty. Eksploatacja floty bardziej wydajnych statków wzmocni również naszą pozycję konkurencyjną, a dzięki zwiększeniu pojemności będziemy nadal oferować naszym klientom globalny, wysokiej jakości produkt — powiedział Rolf Habben Jansen, prezes Hapag-Lloyd.

Przewoźnicy kontenerowi w 2024 r. złożyli rekordowe zamówienia na nowe statki, co jest odpowiedzią na wzrost popytu na transport oceaniczny jak też wynika z konieczności wymiany starzejącej się floty. Obecnie portfel zamówień 10 największych przewoźników wynosi 23% ich floty. Duża część tych zamówień obejmuje statki z napędem LNG lub na metanol.

Czytaj też: Nowe rekordy zamówień kontenerowców, popyt na inne statki maleje

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close