Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Turcja buduje nową magistralę kolejową do Bułgarii

Koleje Tureckie zakończyły drążenie tunelu, który będzie częścią linii kolei dużych prędkości, która połączy Stambuł z Bułgarią. Inwestycja ta zwiększy przepustowość ważnej magistrali towarowej łączącej Turcję z Unią Europejską. 

fot Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Republiki Tureckiej

Na przedmieściach Stambułu zakończyło się drążenie podwójnego 6-km tunelu, który powstaje w ramach projektu kolei dużych prędkości Çerkezköy — Halkalı, która będzie częścią nowej magistrali łączącej Turcję z Bułgarią. Dwutorowa linia o długości 153 km będzie częścią europejskiej sieci TEN-T. Projekt ten ma duże znaczenie dla dalszego rozwoju przewozów intermodalnych między UE a Turcją, które od kilku lat cieszą się coraz większym zainteresowaniem firm logistycznych i kolejowych. 

Inwestycja podzielona jest na 2 etapy. Budowa odcinka Cerkezkoy – Kapikule o długości 87 finansowana jest z funduszy unijnych w ramach programu przedakcesyjnego. Natomiast budowę linii Halkali – Cerkezkoy o długości 67 km finansuje Turcja, która na ten cel pozyskała pożyczkę w wysokości 150 mln euro z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju.

Prędkość maksymalna pociągów na nowej linii wyniesie 200 km/h. Koleje Tureckie informują, że realizacja projektu pozwoli zwiększyć prawie dwukrotnie możliwości uruchamiania pociągów towarowych między Turcją a Bułgarią. Dzięki temu możliwa będzie rozbudowa sieci połączeń intermodalnych na tym popularnym szlaku. Stambuł w ostatnich latach stał się ważnym hubem logistycznym obsługującym nie tylko rosnąca wymianę handlową między Turcją a UE, ale tez tranzyt z i do krajów Bliskiego Wschodu i Azji Środkowej. 

Czytaj też: Metrans rozbudował połączenia intermodalne między Bałtykiem a Turcją

Cała linia Halkalı – Kapikule liczyć będzie 229 km i będzie częścią korytarza TEN-T Orient/East-Med. Koleje Tureckie prognozują, że dzięki rozbudowie infrastruktury kolejowej przewozy ładunków na tym szlaku wzrosną z 1,53 mln t do 9,6 mln t rocznie. Budowa nowej magistrali zakończyć ma się w 2025 r.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close