Nabrzeże Norweskie w Porcie Szczecin przyjęło pierwsze kontenerowce
Przy nowym nabrzeżu Norweskim w Porcie Szczecin zacumowały w ubiegłym tygodniu pierwsze statki: kontenerowce Elbrunner i Edith. Budowa nabrzeża była częścią inwestycji ZMPSiŚ w rejonie Kanału Dębickiego.
Projekt„Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” obejmuje poszerzenie kanału (z 120 do 200 m) jego pogłębienie do 12,5 m, przebudowę nabrzeży Czeskiego i Słowackiego, a także budowę nowych nabrzeży Norweskiego i Duńskiego po drugiej stronie kanału. Nabrzeża te mają łącznie ponad 1000 m długości. Dzięki tym pracom i modernizacji infrastruktury na zapleczu zwiększą się możliwości przeładunkowe szczecińskiego portu. Realizacja projektu, którego wykonawcą jest NDI ma zostać ukończona do połowy 2025 r.
23 października br. przy nowym nabrzeżu Norweskim zacumowały kontenerowe Elbrunner i Edith o długości 140 m. Statki te obsłużyła nowa suwnica STS w terminalu DB Port Szczecin, która została oddana do użytku w ubr. Urządzenie może dźwigać ładunki o wadze 70 ton i obsługiwać statki z 16 rzędami kontenerów. To trzecia suwnica nabrzeżowa w szczecińskim terminalu kontenerowym.
Projekt „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” jest współfinansowany ze środków z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt inwestycji to 497,7 mln złotych brutto.
Czytaj też: Port Szczecin: ruszają kolejne prace w rejonie Kanału Dębickiego