Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Prywatyzacja DB Schenker: CVC podnosi stawkę

Fundusz CVC Capital Partners, który jako jeden z dwóch podmiotów obok spółki DSV, pozostał w wyścigu o przejęcie DB Schenker, wysłał Kolejom Niemieckim list, w którym zaproponował bardziej korzystną ofertę prywatyzacji logistycznego giganta. To pokłosie informacji, że rząd Niemiec ma skłaniać się ku ofercie duńskiej spółki logistycznej. 

fot. DB Schenker

Zgodnie z informacjami agencji Reuters, CVC miał zagwarantować DB 1 mld euro w przypadku gdyby fundusz zdecydował się później sprzedać DB Schenker na giełdzie. Wówczas DB zachowałyby 24,9% udziału w DB Schenker. Ta oferta jest jednak zależna od zgody rządu Niemiec na wspólne zainwestowanie w spółkę, które władzom w Berlinie dawałoby 25% udziałów w DB Schenker. W przypadku jej przyjęcia DB otrzymają 16 mld euro w gotówce. Oprócz tego CVC proponuje również drugą opcję, czyli przejęcie 100% udziałów w DB Schenker za 14 mld euro – podobną ofertę złożyła spółka DSV. 

W ubiegłym tygodniu pojawiły się informacje, że DSV deklaruje zainwestowanie w DB Schenker 1 mld euro aby poprawić rentowność działalności tej firmy. DSV założył także gwarancje utrzymania zatrudnienia przez 2 lata. Ku ofercie DSV mieli skłaniać się przedstawiciele rządu, którzy chcą aby inwestorem została firma z branży logistycznej. 

Czytaj też: Bliski finał logistycznej transakcji XXI wieku?

Z kolei CVC Capital Partners deklaruje, że po przejęciu spółka DB Schenker pozostanie niezależnym operatorem logistycznym z siedzibą w Niemczech. Za sprzedażą DB Schenker australijskiemu funduszowi opowiedziały się związki zawodowe, które obawiają się, że gdy właścicielem firmy zostanie inna spółka z branży logistycznej to przeprowadzi masowe zwolnienia. Ver.di szacuje, że nawet 5300 miejsc pracy w DB Schenker może być zagrożonych. 

Aspekt społeczny

— Przez ostatnie kilka miesięcy Ver.di uważnie śledziło proces sprzedaży DB Schenker i zawsze stawało w obronie interesów pracowników. W ścisłej współpracy z Generalną Radą Pracy związek zawodowy zajął jasne stanowisko publiczne i energicznie prowadził kampanię na rzecz uratowania jak największej liczby miejsc pracy i utrzymania zbiorowych układów pracy. Jutro, w środę, Rada wzywa wszystkich pracowników do wysłania mocnego sygnału i jasnego wyrażenia naszych obaw — napisano w oświadczeniu Ver.di wysłanym 10 września. 

Prywatyzacja DB Schenker będzie jedną z największych transakcji w branży logistycznej w XXI wieku. Spółka ta zatrudnia 75 000 pracowników, z czego 15 000 w Niemczech. Koleje Niemieckie chcą sprzedać swoją logistyczną „perłę w koronie” aby zdobyć gotówkę na częściowa spłatę zadłużenia wynoszącego ponad 30 mld euro i zdobyć fundusze na inwestycje. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close