Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Pierwszy kontenerowiec Maerska na metanol wprowadzony do serwisu oceanicznego

Antonia Maersk, najnowszy i największy statek duńskiego armatora zasilany metanolem został wprowadzony do obsługi regularnego połączenia Azja — Europa. 

fot. Port Göteborg

Kontenerowiec Antonia Maersk zbudowany został w stoczni Hyundai w Ulsan w Korei Płd. Ceremonia nadania nazwy statku odbyła się 9 sierpnia w Aarhus w Dani. Jednostka ta może zabierać na pokład 16 592 TEU. Jej nośność wynosi 174 tys. DWT, a długość 350 m, co czyni ten statek największym kontenerowcem z napędem dual fuel na metanol na świecie. 

Antonia Maersk została wprowadzona został do obsługi serwisu AE5/Albatross  obejmującego zawinięcia do portów Aarhus (Dania), Göteborg (Szwecja), Bremerhaven (Niemcy) w Europie i Busan (Kora Płd), Dalian, Xingang, Szanghaj, Ningbo (Chiny) Tanjung Pelapas (Malezja) w Azji. Jest to zarazem pierwszy kontenerowiec na metanol kursujący na linii oceanicznej. Wcześniej Maersk wprowadził mniejsze statki z takim napędem do obsługi połączeń feederowych w Europie. 

Czytaj też: Pierwszy na świecie kontenerowiec na metanol zacumował przy Hutchison Ports Gdynia

Antonia Maersk bunkrowana jest biometanolem, który jest traktowany jako paliwo zeroemisyjne. Jak informuje duński armator, każdego dnia rejsu statek ten oszczędza 280 ton emisji CO2 w porównaniu z kontenerowcami podobnej wielkości z napędem konwencjonalnym. Biometanol pozwala zredukować emisje gazów cieplarnianych o 65%.  

Redukcja emisji

— Dzięki Antonia Maersk podejmujemy kolejny ważny, konkretny krok w zielonej transformacji żeglugi i zwiększamy zdolność naszych klientów ze Szwecji do dalszego ograniczania emisji w transporcie. Przed rokiem 2027 uruchomimy dodatkowe 20 statków napędzanych metanolem, więc to podróż, która dopiero się zaczyna — skomentowała Birna Ödefors, dyrektor zarządzająca regionu nordyckiego w A.P. Moller Maersk.

Obecnie w służbie jest ok. 30 kontenerowców na metanol, a prawie 300 jest zamówionych przez różnych przewoźników. Sam Maersk posiada 5 statków z takim napędem a kolejnych 20 zostało przez tego armatora zamówionych. Maersk zamówił także 20 statków z napędem dual fuel LNG, które mogą korzystać z biometanu.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close