Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

ERFA przedstawiła priorytety kolei towarowych dla nowej Komisji Europejskiej

Podczas corocznego spotkania, które odbyło się 10 września Europejskie Stowarzyszenie Kolei Towarowych zaprezentowało oczekiwania branży w nowej kadencji instytucji Unii Europejskich. W manifeście do nowej Komisji Europejskiej i Parlamentu Europejskiego przedstawiono najważniejsze postulaty branży. 

fot. Pixabay

Organizacja skupiająca niezależnych operatorów kolejowych zidentyfikowała 4 najpilniejsze zadani, które powinny być priorytetami dla UE w zakresie zrównoważonego transportu towarowego. Po pierwsze należy dokończyć dostosowanie głównych transkontynentalnych magistral kolejowych do standardów sieci TEN-T. Modernizacje powinny być planowane tak, by ograniczenia w ruchu wprowadzane na czas prac budowlanych były zoptymalizowane pod kątem wpływu na funkcjonowanie transportu kolejowego. 

Drugim priorytetem powinna być zmiana zasad polityki naliczania opłat za dostęp do infrastruktury drogowej i kolejowej tak aby promowała zmianę modalną z transportu samochodowego na kolej. — Potrzebujemy wieloletnich stabilnych ram dla opłat za dostęp do infrastruktury i głównych środków wsparcia, takich jak TraFöG w Niemczech. Polityka dot. opłat powinna być głównym, niedyskryminującym instrumentem wspierającym transport kolejowy zamiast dotowania określonych segmentów rynku lub bezpośredniego dotowania określonych firm – apeluje ERFA. 

Przyspieszyć ERTMS

Kolejnym działaniem powinno być przyspieszenie implementacji systemu sterowania ERTMS, którego zabudowa na liniach kolejowych powinna być zharmonizowana z montażem urządzeń pokładowych. ERFA apeluje o ograniczenie zmian specyfikacji i uproszczenie procedur testowych urządzeń, a także o wsparcie przewoźników kolejowych inwestujących w systemy ECTS.

Ostanim priorytetem jest zakończenie tworzenia jednolitego europejskiego obszaru kolejowego i likwidacja barier biurokratycznych takich jak wymogi językowe, czy różnice w zasadach certyfikacji pojazdów i urządzeń. 

Czytaj też: Branża kolejowa zaproponowała pakiet reform, które powinny być uchwalone w kolejnej kadencji PE

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close