Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Koleje Kazachskie wstrzymały ruch pociągów z kontenerami przez Dostyk

Koleje Kazachskie wstrzymały tymczasowo przyjmowanie pociągów z kontenerami z Chin przez przejście graniczne Alashankou — Dostyk. Obecnie infrastruktura kolejowa na tej, jednej z głównych magistral Nowego Jedwabnego Szlaku nie ma wystarczającej przepustowości, by obsłużyć rosnący wolumen kontenerów.

fot. KTZ

Wstrzymanie ruchu pociągów intermodalnych z Chin przez Dostyk obowiązywać będzie do 10 września. Obecnie po chińskiej stronie granicy w kolejce na wjazd do Kazachstanu czeka 55 pociągów z kontenerami — poinformował LogiStan w publikacji na Telegramie. 

Kongestia występuje również na drugim chińsko-kazachskim kolejowym przejściu granicznym w Khorgos, gdzie 14 września firmy logistyczne informowały o problemach z zatorami. — Kolej ograniczyła plany wysyłania kontenerów z Chin do Europy ze względu na nagromadzenie kontenerów na terminalach w pobliżu przejścia granicznego —- poinformowano w komunikacie Kolei Kazachskich. 

Brakuje przepustowości

Zatory w tzw. „suchych portach” na granicy Chin i Kazachstanu, przez którą przebiega najpopularniejsza trasa NJS dla przewozu kontenerów z Azji do Europy wynikają ze splotu kilku przyczyn. Po pierwsze od początku 2024 r. wzrosło zainteresowanie spedytorów przewozem ładunków koleją z Chin, co jest skutkiem problemów jakie występują w żegludze na Morzu Czerwonym. Po drugie przepustowość linii kolejowej w Kazachstanie jest obecnie ograniczona z powodu prac remontowych. Trwa m.in. budowa drugiego toru na odcinku Dostyk — Moyinty. Po trzecie na terminalu w Dostyk brakuje wagonów platform szerokotorowych, które mogłyby odebrać kontenery i przewieźć je w kierunku zachodnim. 

Problemy kongestii na chińsko-kazachskim przejściu granicznym zdarzały się w poprzednich latach, kiedy kolejowe przewozy kontenerów do Europy cieszyły się dużą popularnością. Z tego powodu Chiny i Kazachstan rozbudowują infrastrukturę kolejową, m.in. budowana jest trzecia transgraniczna magistrala wraz z terminalem przeładunkowym.

Czytaj też: Ruszyła budowa nowego połączenia kolejowego Chiny — Kazachstan

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close