Partnerzy portalu

Maersk traktuje biometan jako niskoemisyjne paliwo przyszłości

Maersk traktuje bio-LNG i biometanol jako paliwa niskoemisyjne, na których opierał będzie strategię redukcji śladu węglowego. W następnych latach drugi co do wielkości przewoźnik kontenerowy na świecie będzie wymieniał swoją flotę i inwestował również w kontenerowce z napędem dual fuel. 

fot. Maersk

W ramach programu wymiany floty Maersk wprowadzi 50-60 kontenerowców o łącznej pojemności 800 tys. TEU. Liczba ta obejmuje statki, które będą własnością tego armatora jak i kontenerowce, które pozyska na zasadzie długoterminowej dzierżawy. 20 zamówionych statków będzie mieć napęd dual fuel LNG. Obecnie Maersk posiada 5 takich jednostek. Tym samym duńska firma potwierdza zaufanie do tego napędu, który traktowany jest czasem jako technologia przejściowa na drodze do zeroemisyjności w żegludze. Maersk zamierza docelowo korzystać w tych statkach z bio-LNG. Z kolei napęd na metan i biometan, który niedawno zadebiutował we flocie Maerska jest przez tę firmę traktowany jako krótkoterminowe rozwiązanie problemu emisji. 

Dywersyfikacja technologii napędu

— Maersk wybrał mieszankę dwupaliwowych układów napędowych opartych na metanolu i skroplonym gazie. Chociaż ekologiczny metanol prawdopodobnie stanie się w najbliższej perspektywie najbardziej konkurencyjną i skalowalną drogą do dekarbonizacji, Maersk przewiduje także wielopaliwową przyszłość dla branży, która obejmuje skroplony biometan. Po dostarczeniu statków około 25% floty Maerska będzie wyposażone w silniki dwupaliwowe — napisano w komunikacie prasowym spółki.

Pierwszy kontenerowiec z napędem na metanol „Laura Maersk” wprowadzony został do floty tego armatora w ubiegłym roku. Firma ta zamówiła 24 feedery tego typu, które zostaną wprowadzone do obsługi tras dowozowych w rejonach Morza Północnego, Śródziemnego i Bałtyku, gdzie obowiązują restrykcyjne regulacje dot. ochrony środowiska w żegludze. 

Czytaj też: Pierwszy na świecie kontenerowiec zasilany metanolem ochrzczony w Kopenhadze

W kolejnych latach Maersk będzie stopniowo redukować swój ślad węglowy dzięki zastępowaniu metanu i metanolu biopaliwami do bunkrowania statków. Firma ta zawarła umowy na dostawę biopaliw, które beda wprowadzane jeszcze w tej dekadzie. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close