Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Koleje Kazachskie i Lianyungang Port Group zbudują terminal kontenerowy nad Morzem Kaspijskim

Koleje Kazachskie (KTZ) oraz chińska spółka Lianyungang Port Group zbudują terminal kontenerowy w Porcie Aktau nad Morzem Kaspijskim. Nowy port kontenerowy będzie częścią intermodalnego Korytarza Środkowego Chiny — Azja Środkowa — Europa/Bliski Wschód. 

fot. Port Aktau

KTZ i chiński operator terminali morskich zawarły umowy ws. inwestycji w porcie kaspijskim 2 lipca br. Równocześnie spółka córka Kolei Kazachskich KTZ Express zawarła porozumienie z chińską firmą Xi’an Free Trade Port i rosyjską spółką Slavtrans-Service JSC ws.a uruchomienia jednolitego cyfrowego systemu do obsługi odpraw celnych, handlu elektronicznego i wymiany informacji na korytarzu transportowym Chiny — Kazachstan — Rosja. Skupienie tych wszystkich procesów w jednym cyfrowym systemie przyspieszy procesy logistyczne, uprości procedury celne i ma zlikwidować bariery handlowe, a także poprawić przejrzystość i efektywność łańcuchów dostaw — stwierdzono w komunikacie KTZ. 

Koleje Kazachskie zawarły tego samego dnia umowę z chińskim producentem taboru CRRC na dostawę 200 lokomotyw dostosowanych do kazachskich warunków klimatycznych oraz parametrów tamtejszej infrastruktury kolejowej. Łączna wartość chińsko — kazachskich inwestycji w ramach zawartych 2 lipca umów wyniesie 3,7 mld dol. 

Rozwój Korytarza Środkowego

Celem umów jest zwiększenie przepustowości transkaspijskiego Korytarza Środkowego, którego wąskim gardłem jest przepustowość portów nad największym jeziorem świata. W ostatnich latach zainteresowanie przewozami intermodalnymi szlakiem przez Kazachstan i Morze Kaspijskie wzrosło, do czego przyczyniła się wojna w Ukrainie i problemy żeglugi na Morzu Czerwonym oraz wzrost stawek frachtu oceanicznego. To powoduje, że Korytarz Środkowy mimo wysokich kosztów i długiego transit time stał się konkurencyjny wobec innych szlaków transportowych. 

W okresie od stycznia do maja br. port Aktau przeładował 15 800 TEU, to jest 50% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Do rosnących przewozów na Korytarzu Środkowym przyczynia się także rozwój wymiany handlowej między Chinami, a krajami regionu Azji Środkowej i Bliskiego Wschodu. Szacuje się, że w przyszłym roku Korytarzem Środkowym przetransportowanych zostanie 10 mln ton ładunków. 

Czytaj też: Porty i administracje kolejowe rozmawiają o obniżce opłat na Korytarzu Środkowym

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close