Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Terminal CFL w Luksemburgu będzie korzystać z różnych metod przeładunku naczep nieintermodalnych

CFL terminals będzie wykorzystywać na terminalu Bettembourg w Luksemburgu różne systemy do przenoszenia naczep niedostosowanych do przeładunków intermodalnych. Obok już funkcjonującej tam technologii Modalohr zaprezentowano wykorzystanie systemu przeładunku pionowego Nikrasa i wagonów kieszeniowych T3000 dostarczonych przez Ermewę.

fot. Ermewa

Większość przewozów ładunków wewnątrz Europy wykonywanych jest standardowymi naczepami samochodowymi, które nie są dostosowane do przenoszenia na wagony reachstackerami i suwnicami. Aby umożliwić przeniesienie transportu tych jednostek ładunkowych na tory, co jest realizacją strategii zwiększania wolumenów zrównoważonego transportu szynowego, opracowano systemów do obsługi naczep samochodowych w transporcie intermodalnym. Funkcjonowaniu na rynku kilku niekompatybilnych ze sobą technologii, było uważane za barierę w przenoszeniu „zwykłych” naczep na transport intermodalny, gdyż takie przewozy mogły być uruchamiane jedynie między terminalami korzystającymi z tego samego systemu. 

Różne systemy

Firma CFL terminals we współpracy z TX Logistic i Ermewą pokazała, że na jednym terminalu można korzystać z różnych metod przeładunku naczep nieintermodalnych. Na terminalu w Luksemburgu już od kilku lat system Modalohr do poziomego przenoszenia naczep, na specjalnie dostosowane do tego celu wagony. System ten wykorzystywany jest m.in. na połączeniu miedzy Bettembourg a terminalem CLIP w Jasinie pod Poznaniem. 

27 czerwca na terminalu w Luksemburgu zaprezentowano opracowany przez TX Logistics system Nikrasa do pionowego przenoszenia naczep, w którym wykorzystuje się mobilne platformy, na których stawiane są jednostki ładunkowe. Następnie te platformy z naczepami mogą być dźwigane przez reachstackery i suwnice oraz ładowane na wagony kieszeniowe — w tym przypadku były to pojazdy T3000 dostarczone przez Ermewę. Firma ta, specjalizująca się w wynajmie wagonów towarowych, zapowiada że będzie oferować platformy Nikrasa jako dodatkową opcję dla wagonów kieszeniowych T3000 dzięki możliwa będzie obsługa standardowych naczep samochodowych na wielu terminalach intermodalnych w Europie. Łączenie różnych systemów do przeładunku naczep pozwala zwiększyć liczbę kierunków połączeń intermodalnych, które mogą być obsługiwane na jednym terminalu. Takie podejście stosuje m.in. terminal CLIP pod Poznaniem.

Czytaj też: Tiry na torach, czyli różne podejścia do przewozu naczep samochodowych koleją

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close