Rząd podjął decyzję o kontynuacji projektu CPK
Rząd planuje kontynuować projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego pod Warszawą i budowę nowej linii kolei dużych prędkości Warszawa — Łódź — Wrocław. Nadzór nad spółką CPK zostanie przeniesiony do Ministerstwa Infrastruktury.

Rada Ministrów zamierza kontynuować projekt budowy nowego przesiadkowego portu lotniczego w Baranowie pod Warszawą. Decyzja ta wynikać, ma z ograniczonych możliwości rozwoju lotniska Warszawa-Okęcie, które już wkrótce będzie mieć wyczerpaną przepustowość. Nowy centralny port lotniczy ma obsługiwać 32 mln pasażerów rocznie. Przetarg na budowę nowego terminalu ma być ogłoszony w przyszłym roku, a budowa rozpocząć się ma na początku 2026 r. Wcześniej rozpoczną się prace budowlane związane z infrastrukturą lotniska. Po otwarciu lotniska w Baranowie zostanie tam przeniesiony cały ruch komercyjny z Okęcia — poinformował Maciej Lasek, pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego podczas konferencji prasowej.
Komponent kolejowy
W ramach części kolejowej planowana jest budowa nowe linii dużych prędkości z Warszawy przez Łódź do Wrocławia z odnogą do Poznania. Nowa linia ma być gotowa w połowie następnej dekady. Natomiast pozostałe planowane odcinki tzw. „szprych” komponentu kolejowego znajdują się obecnie w fazie studialnej i dopiero po przeprowadzeniu analiz podejmowane będą decyzje o realizacji. W pierwszej kolejności oddany do użytku będzie odcinek Warszawa — Łódź, a następnie Łódź — Wrocław. Następnym planowanym projektem są nowa linia z CPK w kierunku Włocławka, Płocka i Trójmiasta. Zmodernizowana zostanie Centralna Magistrala Kolejowa z Warszawy do Krakowa i Katowic wraz z liniami przyległymi.
— Część kolejowa programu CPK obejmuje nowe linie kolejowe oraz linie istniejące, które mają stanowić spójność połączeń nowych linii, linii modernizowanych, które istnieją od wielu lat i linii regionalnych. Zależy nam całościowo patrząc na spójny sytem kolejowy, aby dobrze dopasować infrastrukturę i tabor do potrzeb — powiedział Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Czytaj też: Rząd przyjął program wieloletni dla II etapu CPK