Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Rząd podjął decyzję o kontynuacji projektu CPK

Rząd planuje kontynuować projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego pod Warszawą i budowę nowej linii kolei dużych prędkości Warszawa — Łódź — Wrocław. Nadzór nad spółką CPK zostanie przeniesiony do Ministerstwa Infrastruktury.

fot. KPRM

Rada Ministrów zamierza kontynuować projekt budowy nowego przesiadkowego portu lotniczego w Baranowie pod Warszawą. Decyzja ta wynikać, ma z ograniczonych możliwości rozwoju lotniska Warszawa-Okęcie, które już wkrótce będzie mieć wyczerpaną przepustowość. Nowy centralny port lotniczy ma obsługiwać 32 mln pasażerów rocznie. Przetarg na budowę nowego terminalu ma być ogłoszony w przyszłym roku, a budowa rozpocząć się ma na początku 2026 r. Wcześniej rozpoczną się prace budowlane związane z infrastrukturą lotniska. Po otwarciu lotniska w Baranowie zostanie tam przeniesiony cały ruch komercyjny z Okęcia — poinformował Maciej Lasek, pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego podczas konferencji prasowej. 

Komponent kolejowy

W ramach części kolejowej planowana jest budowa nowe linii dużych prędkości z Warszawy przez Łódź do Wrocławia z odnogą do Poznania. Nowa linia ma być gotowa w połowie następnej dekady. Natomiast pozostałe planowane odcinki tzw. „szprych” komponentu kolejowego znajdują się obecnie w fazie studialnej i dopiero po przeprowadzeniu analiz podejmowane będą decyzje o realizacji. W pierwszej kolejności oddany do użytku będzie odcinek Warszawa — Łódź, a następnie Łódź — Wrocław. Następnym planowanym projektem są nowa linia z CPK w kierunku Włocławka, Płocka i Trójmiasta. Zmodernizowana zostanie Centralna Magistrala Kolejowa z Warszawy do Krakowa i Katowic wraz z liniami przyległymi.  

— Część kolejowa programu CPK obejmuje nowe linie kolejowe oraz linie istniejące, które mają stanowić spójność połączeń nowych linii, linii modernizowanych, które istnieją od wielu lat i linii regionalnych. Zależy nam całościowo patrząc na spójny sytem kolejowy, aby dobrze dopasować infrastrukturę i tabor do potrzeb — powiedział Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Czytaj też: Rząd przyjął program wieloletni dla II etapu CPK

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close