Brytyjski Freightliner wyposaży pierwszą lokomotywę serii 66V w sytem ETCS
Freightliner nawiązał partnerstwo z firmą Siemens Mobility w celu zainstalowania systemu ECTS w pierwszej lokomotywie klasy 66V w parku taborowym tego przewoźnika. Wprowadzenie nowoczesnej sygnalizacji kabinowej poprawi niezawodność, wspierając przepływ towarów na kolej, eliminując ciężarówki z brytyjskich dróg i ograniczy emisję dwutlenku węgla.

— To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy, ponieważ Freightliner dokona modernizacji wyposażenia europejskiego systemu sterowania pociągiem (ETCS) w swojej lokomotywie 66V o numerze 66591. Jako właściciel i operator pojazdu, Freightliner wprowadza innowacje, kończąc montaż we własnym zakresie jako pierwsza firma w branży. Dzięki praktycznej wiedzy posiadanej przez wewnętrzny zespół ds. montażu na temat różnic między pojazdami podstawowymi i wariantami, Freightliner wniesie wiedzę, umiejętności i doświadczenie, aby usprawnić proces montażu — napisano w komunikacie prasowym.
Pojazd, który zostanie zmodernizowany to jedna z pierwszych spośród setek lokomotyw towarowych, które zostaną wyposażone w nową technologię. W ramach Programu Cyfrowego Wschodniego Wybrzeża (ECDP), który stanowi podstawę stopniowego wdrażania cyfrowej sygnalizacji w sieci kolejowej w Wielkiej Brytanii, lokomotywy wyposażone w ETCS będą pracować na odcinkach sieci, w których tradycyjna sygnalizacja blokowa zostanie zastąpiona operacjami „bez sygnałów”. Po raz pierwszy w programie operator samodzielnie zainstaluje komponenty ETCS we własnej lokomotywie. Lokomotywa klasy 66V nr 66591 zostanie wyposażona przez personel Freightliner w zakładzie konserwacji pojazdów w Leeds Midland.
– Współpraca jest sercem tego procesu. Będziemy chętnie dzielić się wnioskami z całego procesu montażu z kolegami z Programu Cyfrowego Wschodniego Wybrzeża. Stanowi to doskonałą okazję do zbiorowego uczenia się i doskonalenia dopasowania do przyszłych klas lokomotyw – powiedział Euan Rideout, główny inżynier ERTMS w firmie Freightliner.
Freightliner jest jednym z największych brytyjskich operatorów transportu intermodalnego, który przewozi ładunki między portami morskimi a terminalami na lądzie. 66V jest odmianą podstawowej floty lokomotyw klasy 66. Odmiany lokomotywy tej serii ewoluowały w miarę dojrzewania projektu przez wiele lat, a część z nich została dostosowana do potrzeb transportu kontenerów.
Czytaj też: Brytyjski Freightliner odebrał hybrydową lokomotywę manewrową