Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Brytyjski Freightliner wyposaży pierwszą lokomotywę serii 66V w sytem ETCS

Freightliner nawiązał partnerstwo z firmą Siemens Mobility w celu zainstalowania systemu ECTS w pierwszej lokomotywie klasy 66V w parku taborowym tego przewoźnika. Wprowadzenie nowoczesnej sygnalizacji kabinowej poprawi niezawodność, wspierając przepływ towarów na kolej, eliminując ciężarówki z brytyjskich dróg i ograniczy emisję dwutlenku węgla.

fot Freightliner UK

— To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy, ponieważ Freightliner dokona modernizacji wyposażenia europejskiego systemu sterowania pociągiem (ETCS) w swojej lokomotywie 66V o numerze 66591. Jako właściciel i operator pojazdu, Freightliner wprowadza innowacje, kończąc montaż we własnym zakresie jako pierwsza firma w branży. Dzięki praktycznej wiedzy posiadanej przez wewnętrzny zespół ds. montażu na temat różnic między pojazdami podstawowymi i wariantami, Freightliner wniesie wiedzę, umiejętności i doświadczenie, aby usprawnić proces montażu — napisano w komunikacie prasowym.

Pojazd, który zostanie zmodernizowany to jedna z pierwszych spośród setek lokomotyw towarowych, które zostaną wyposażone w nową technologię. W ramach Programu Cyfrowego Wschodniego Wybrzeża (ECDP), który stanowi podstawę stopniowego wdrażania cyfrowej sygnalizacji w sieci kolejowej w Wielkiej Brytanii, lokomotywy wyposażone w ETCS będą pracować na odcinkach sieci, w których tradycyjna sygnalizacja blokowa zostanie zastąpiona operacjami „bez sygnałów”. Po raz pierwszy w programie operator samodzielnie zainstaluje komponenty ETCS we własnej lokomotywie. Lokomotywa klasy 66V nr 66591 zostanie wyposażona przez personel Freightliner w zakładzie konserwacji pojazdów w Leeds Midland.

– Współpraca jest sercem tego procesu. Będziemy chętnie dzielić się wnioskami z całego procesu montażu z kolegami z Programu Cyfrowego Wschodniego Wybrzeża. Stanowi to doskonałą okazję do zbiorowego uczenia się i doskonalenia dopasowania do przyszłych klas lokomotyw – powiedział Euan Rideout, główny inżynier ERTMS w firmie Freightliner.

Freightliner jest jednym z największych brytyjskich operatorów transportu intermodalnego, który przewozi ładunki między portami morskimi a terminalami na lądzie. 66V jest odmianą podstawowej floty lokomotyw klasy 66. Odmiany lokomotywy tej serii ewoluowały w miarę dojrzewania projektu przez wiele lat, a część z nich została dostosowana do potrzeb transportu kontenerów.

Czytaj też: Brytyjski Freightliner odebrał hybrydową lokomotywę manewrową

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close