Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Maersk zredukuje bezpośrednie zawinięcia z Azji do europejskich portów

Maersk ograniczy liczbę europejskich portów do których będą w przyszłym roku zawijać bezpośrednio oceaniczne kontenerowce. W ramach zawartego z Hapag-Lloyd sojuszu Gemini Cooperative serwis oceaniczny będzie docierał do 5-6 portów w Europie. 

fot. Maersk

Obecnie oceaniczne kontenerowce Maersk zawijają do 11-13 portów europejskich. W związku z kryzysem na Morzu Czerwonym i koniecznością wysyłania statków na dłuższą trasę dookoła Afryki, Maersk podjął decyzję o zmianie w sieci połączeń w celu zredukowania kosztów logistyki. Oceaniczne duńskiego armatora będą zatrzymywać się w mniejszej liczbie portów, a głównymi hubami w Europie Północnej mają być Bremerhacen, Wilhelmshaven, Hamburg, Felixstowe i Rotterdam. Bezpośrednie połączenie Maerska z Dalekim Wschodem straci m.in Port Gdańsk — poinformował Money.pl.

— Maersk uważnie monitoruje sytuację na Morzu Czerwonym i wprowadza dynamiczne usprawnienia w naszej sieci. Te usprawnienia zwiększają wydajność i zmniejszają koszty logistyczne, gdzie to możliwe. Koszty logistyczne były wyższe niż zwykle w tym okresie, ale inwestycje, których Maersk dokonał w regionie, pomagają klientom utrzymać przepływ zapasów i zminimalizować opóźnienia. Łagodzi to ryzyko klienta i łagodzi negatywny wpływ zakłóceń w łańcuchu dostaw — napisano w komunikacie spółki.

Do Gdańska będą dalej zawijać statki dowozowe duńskiego armatora, który uruchomi specjalny serwis wahadłowy obejmujący tylko polski port oraz Bremerhaven i Wilhelmshaven. Równocześnie Maersk planuje rozwijać lądowe połączenia intermodalne na Nowym Jedwabnym Szlaku. Spółka ta uruchomiła nowe połączenie z Chin do Turcji przez Gruzję i Azerbejdżan. 

Maersk nie jest jedynym przewoźnikiem, który obecnie uruchamia bezpośrednie serwisy z Azji do Portu Gdańsk. Takie połączenia obsługują też COSCO, OOCL i CMA CGM. W ubr. Gdańsk awansował do pierwszej dziesiątki największych portów w Europie.

Czytaj też: Port Gdańsk na tle czterech największych portów kontenerowych w Europie

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close