Nowatorski kontenerowiec CMA CGM Mermaid zawinął do terminalu Baltic Hub
Do terminalu Baltic Hub w Porcie Gdańsk zawinął nowatorki kontenerowiec CMA CGM Mermaid. To pierwszy z serii 10 feederów, które zostaną wprowadzone na trasy żeglugi bliskiego zasięgu w Europie.
CMA CGM Mermaid to kontenerowiec o pojemności 2000 TEU, w którego projekcie zastosowano innowacyjne rozwiązania nadbudówki i dzioba oraz napęd LNG. Dzięki temu obniżono emisje CO2 o 20% w porównaniu do statków o podobnej wielkości. CMA CGM planuje także zamontowanie na tych jednostkach ogniw paliwowych, które będą wytwarzać energie elektryczną z wodoru w trakcie cumowania. Francuski armator skieruje 10 statków wg tego projektu do obsługi tras dowozowych na Morzu Śródziemnym, Bałtyku i Europie Północnej.
Czytaj też: CMA CGM zaprezentowała nowe feedery o zwiększonej efektywności energetycznej
— Odwrócony, prosty dziób ze zintegrowanym bulajem zapewnia lepszą wydajność hydrodynamiczną i umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa do 15% na rejs. Cieszymy się, że Baltic Hub jest częścią przełomowych zmian w transporcie morskim, które czynią go bardziej zrównoważonym i obniżają wpływ branży na środowisko — napisano w komentarzu Baltic Hub w social mediach.
CMA CGM Mermaid zbudowana została w stoczni Hyundai Mipo w Korei Południowej. Statek ma 204 m długości i 29.6. Kolejne kontenerowce wg. tego projektu będą dostarczane armatorowi do stycznia 2025 r. CMA CGM liczy, że wprowadzenie tylko statków na europejskie trasy żeglugi bliskiego zasięgu pozwoli przejąć część ładunków obecnie transportowanych ciężarówkami, co przyczyni się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych.