Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Giganci branży logistycznej zainteresowani zakupem DB Schenker

Co najmniej 7 podmiotów złożyło Kolejom Niemieckim (DB) wstępne oferty zakupu logistycznego giganta DB Schenker. Wśród nich są zarówno firmy z branży transportu i logistyki jak też inwestorzy finansowi — informuje „Handelsblatt”.

fot. DB Schenker

DB od kilku lat planuje sprzedaż spółki DB Schenker, która jest jednym z największych operatorów logistycznych. Koleje Niemieckie liczą, że na tej transakcji zarobią 13,5 mld euro, co pozwoli ograniczyć ich zadłużenie, które w ubiegłym roku wyniosło 34 mld euro oraz znaleźć fundusze na inwestycje. W trwającym obecnie procesie przygotowania do sprzedaży spółki termin złożenia niewiążących ofert orientacyjnych minął 26 marca. Oferty takie złożyć miało między 7 a 10 podmiotów.

Wśród zainteresowanych zakupem DB Schenker jest duński operator logistyczny DSV, który jest jednym z głównych konkurentów niemieckiej firmy. Duńska firma zabezpieczyła wsparcie finansowe banków BNP Paribas i HSBC na sfinalizowane ewentualnego zakupu. Ofertę złożyć miał też gigant żeglugi kontenerowej Maersk. Firma ta chce wejść na rynek logistyki lądowej, co zrealizowali już jej konkurenci z branży morskiej tacy jak CMA CGM, czy MSC. Maersk osiągnął spore zyski w czasie kontenerowego boomu podczas pandemii covid i od tego czasu inwestuje w przejmowanie spółek logistycznych. 

Czytaj też: Maersk oszczędza, ale idzie na zakupy

Jak informuje niemiecki dziennik, oferty na zakup DB Schenker złożyły również spółki z krajów arabskich: saudyjska spółka Bahri oraz DP World i ADQ ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Wśród polityków unijnych pojawiały się obawy przed ewentualną sprzedażą tak istotnej dla europejskich łańcuchów dostaw spółki firmie z regionu Zatoki Perskiej. W Berlinie jednak opór przed takimi inwestorami jest mniejszy. Rząd Niemiec w obliczu trudnej sytuacji finansowej DB jak i problemów budżetu federalnego dążyć będzie do uzyskania jak największej ilości gotówki z prywatyzacji DB Schenker, a to prawdopodobnie spółki z krajów arabskich będą mogły wyłożyć najwięcej gotówki. Oprócz ceny oferty kryteriami wyboru inwestora dla niemieckiej firmy będzie też utrzymanie zatrudnienia i siedziby w Niemczech, co zapewnić ma wpływy podatkowe dla rządu w Berlinie. 

DB Schenker jest jedną z największych firm logistycznych na świecie, która zatrudnia 75 tys. osób w 1850 oddziałach. Koleje Niemieckie w ramach przygotowania do prywatyzacji tej firmy dokonały zmian strukturalnych, m.in. przeniesiono dział przewozów FLS (kolej, intermodal) do DB Cargo. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close