Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Transport kombinowany w Europie zanotował spadek w ostatnim kwartale 2023 roku

Transport kombinowany w Europie w czwartym kw. 2023 r. odnotował wynik gorszy o 11,1% w porównaniu z ostatnim kw. 2022 r. — poinformowała Międzynarodowa Unia Kombinowanego Transportu Drogowo — Kolejowego.

fot. Pixabay

Ostatni kw. ubiegłego roku był piątym z rzędu, kiedy wskaźnik UIRR miał wartość ujemną. Jednakże spadek okazał się mniejszy niż w kwartale trzecim. Na pogorszenie wyników transportu kombinowanego w Europie wpłynęło wiele czynników. Oprócz słabszej koniunktury w handlu i przemyśle przyczyniły się do tego wypadki, które spowodowały zamknięcie dla ruchu tuneli w Alpach na ważnych międzynarodowych magistralach towarowych, a także liczne ograniczenia ruchu z powodu planowanych prac modernizacyjnych. Równocześnie wskaźnik nastrojów w branży transportu kombinowanego określono jako „nieznacznie negatywny”.

— Rok 2023 przyniósł zbieżną serię wydarzeń o negatywnym wyniku dla transportu kombinowanego w postaci klęsk żywiołowych, poważnych wykolejeń, szeroko zakrojonych prac na całej sieci, które zbiegły się z ekstremalnymi zjawiskami pogodowymi i strajkami. Ponurą sytuację zaostrzyła wojna na Ukrainie, zakłócenia w żegludze kontenerowej na Morzu Czerwonym oraz słabe wyniki gospodarcze w Europie i słabe zaufanie konsumentów. Sytuację pogorszyła tendencja wzrostowa kosztów trakcji kolejowej, napędzana utrzymującymi się wysokimi cenami energii elektrycznej trakcyjnej, podwyżkami wynagrodzeń i opłat za dostęp do torów — podsumował Ralf-Charley Schultze, przewodniczący UIRR.

W długoterminowych prognozach branża spodziewa się wzrostu wolumenu przewozów, do czego przyczynią inwestycje w tabor i terminale, modernizacje infrastruktury oraz procedowane obecnie zmiany legislacyjne unijnego pakietu „Zielonego Transportu”, które mają zachęcić więcej przedsiębiorstw do wyboru oferty przewoźników intermodalnych.  

Czytaj też: Jakich zmian oczekuje branża TSL w nowelizacji Dyrektywy o transporcie kombinowanym?

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close