MSC kupi fabrykę Wärtsilä w Trieście
MSC chce kupić fabrykę silników Wärtsilä w włoskim mieście Triest i zacząć produkować w tym zakładzie wagony kolejowe. Takie plany ogłosił Gianluigi Aponte założyciel i główny udziałowca Mediterranean Shipping Company.
Fiński producent silników dla żeglugi Wärtsilä jest obecny w Trieście od 1997 r. kiedy przejął zakład Grandi Motori Trieste. W fabryce o powierzchnii 300 tys. mkw produkowane są silniki morskie o średniej prędkości. W 2022 r. Wärtsilä ogłosiła plany ograniczenia produkcji w tej fabryce.
W listopadzie ubr. MSC uruchomiło wspólnie z państwowymi Ferrovie dello Stato Italiane, która zajmuje się logistyką i przewozami kolejowymi we Włoszech i innych krajach europejskich. Z kolei we wrześniu ubr. Medlog spółka córka MSC przeją hiszpańskiego państwowego przewoźnika towarowego Renfe Mercanias. MSC nabył również 50% udziału w pasażerskim przewoźniku Italo. Natomiast pod koniec ubr, MSC uzyskało zgodę na nabycie udziału w grupie HHLA, do której należy operator logistyczny i przewoźnik kolejowy Metrans.
Czytaj też: Blisko do zmiany struktury właścicielskiej HHLA
Największa kontenerowa linia żeglugowa na świecie od kilku lat realizuje strategię dywersyfikacji działaności i wchodzenia w sektor logistyki lądowej. Jednym z jej elementów będzie posiadanie własnego zakładu taborowego. O możliwości kupienia fabyki silników w Trieście i zmiany jej profilu działalności na produkcje wagonów towarowych rozmawiał Aponte z przedstawicielami włoskiego rządu i samorządu regionalnego Ligurii.
—Wärtsilä zamknął fabrykę produkującą silniki zwalniając 300 pracowników. Przyjmiemy te 300 osób i przekształcimy teren w zakład produkujący wagony kolejowe, zaprojektowany specjalnie dla kolei towarowych. Są to pojazdy specjalistyczne, które poradzą sobie z cięższymi ładunkami. To cenny atut, który odpowiada naszym potrzebom — skomentował właściciel MSC w wywiadzie z Il Piccolo