Partnerzy portalu

Ogłoszono przetarg na studium dla toru podejściowego do portu zewnętrznego w Świnoujściu

Urząd Morski w Szczecinie ogłosił przetarg na sporządzenie studium wykonalności dla budowy toru podejściowego do planowanego portu zewnętrznego w Świnoujściu. Zapewnienie dostępu od strony morza do nowego terminalu kontenerowego będzie realizowane ze środków publicznych z dofinansowaniem z funduszy FENiKS. 

fot. ZMPSiŚ

Nowy terminal kontenerowy w polskim porcie ma przyjmować statki o zanurzeniu do 15 m. Obecnie tor podejściowy do Świnoujścia ma głębokość 14,5 m i częściowo przebiega przez niemiecki obszar wodny. Jego pogłębienie wymagałoby uzyskania zgody zarówno polskich jak i niemieckich organów administracyjnych. Z tego powodu Urząd Morski zdecydował się na wykonanie nowego toru podejściowego o głębokości 17 m, przebiegającego w całości w polskich wodach.

Przedmiotem przetargu jest opracowanie studium wykonalności wraz z analizą kosztów i korzyści dla inwestycji, raportu oddziaływania na obszary Natura 2000, raportu na odkład urobku do morza oraz przygotowanie wniosków o niezbędne zezwolenia na rozpoczęcie inwestycji. Oferty w przetargu można składać do 12 lutego br. a termin realizacji to 32 miesiące od czasu podpisania umowy.

Warianty inwestycji

W ramach studium wykonalności przedstawione mają być 3 różne warianty inwestycyjne wraz z wskazaniem wariantu optymalnego, który będzie podstawą do opracowania projektu inwestorskiego. Ponadto w studium muszą zostać uwzględnione kolejne prace, które będzie wykonywał Urząd Morski w Szczecinie czyli opracowanie raportu ferromagnetycznego, oczyszczenie trasy nowego toru podejściowego do Świnoujścia z obiektów niebezpiecznych i prace nad projektem budowlanym toru podejściowego.

Wykonawca studium przygotuje i złoży do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, który będzie zgodny z wytycznymi dla inwestycji realizowanych z dofinansowaniem ze środków z funduszy unijnych na lata 2021-2027. Wykonawca przygotuje i złoży do Ministra Infrastruktury wniosek o wydanie zezwolenia na usuwanie do morza urobku z pogłębienia dna.

Budowa nowego terminala kontenerowego w Świnoujściu realizowana będzie w ramach partnerstwa publiczno prywatnego. Sam terminal wybuduje konsorcjum Qterminals i Deme Concessions, które wygrało przetarg na dzierżawę terenu po zarządem Portu Szczecin-Świnoujście, natomiast dostęp od strony morza i lądu zrealizowany zostanie ze środków publicznych. Nowy tor podejściowy do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu kosztować ma 7,3 mld zł, a dofinansowanie z funduszy FENiKS wyniesie 2,8 mld. 

Czytaj też: Podpisano przedwstępną umowę na budowę terminalu kontenerowego w Świnoujściu

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close