Nevomo rozpoczyna homologację technnologii napędu elektromagnetycznego dla wagonów
Nevomo, europejska firma, twórca innowacyjnej technologii MagRail, ogłasza przejście od badań, testów i rozwoju produktu do etapu homologacji i komercjalizacji. MagRail Booster wykorzystuje napęd elektromagnetyczny z silnikiem liniowym, które pozwalają każdemu wagonowi poruszać się niezależnie, bez lokomotywy.
Strategiczna współpraca z TÜV Rheinland, niezależną jednostką certyfikującą i PJ Motion, specjalizującą się w zakresie zarządzania autoryzacją pojazdów szynowych, otwiera drzwi do dostarczenia pierwszym klientom pionierskiego rozwiązania MagRail Booster. Technologia Nevomo została stworzona w celu poprawienia istniejących usług kolejowych, umożliwiając automatyzację ruchu i elektryfikację infrastruktury przy większej elastyczności, większej pojemności i zwiększonej dynamice przewozów.
W tym wspólnym projekcie TÜV Rheinland i PJ Motion odgrywają kluczową rolę w zagwarantowaniu, że pionierska technologia Nevomo jest zgodna z najnowocześniejszymi normami CENELEC dla zastosowań kolejowych i dyrektywą kolejową CSM oraz spełnia branżowe standardy w zakresie bezpieczeństwa.
„Partnerstwo ma kluczowe znaczenie dla potwierdzenia roli, jaką TÜV Rheinland odgrywa w zakresie innowacji i wprowadzania nowych rozwiązań na rynek. Dzięki naszemu zespołowi ekspertów jesteśmy w stanie dokładnie ocenić technologię MagRail Booster. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z zespołami PJ Motion i Nevomo w ramach tego projektu. Najnowocześniejsza technologia i materiały są kluczem do poprawy wydajności systemów i podsystemów kolejowych, a certyfikat TÜV Rheinland może sprawić, że rynek uzna tą technologię za wiarygodną” – powiedział Lars Walther, Global Field Manager Rail w TÜV Rheinland.
„PJ Motion dołącza do projektu, aby wykorzystać swoją rozległą wiedzę specjalistyczną w celu zagwarantowania, że konstrukcja MagRail Booster spełnia rygorystyczne wymagania branży kolejowej. Od samego początku PJ Motion dba o to, aby MagRail Booster pasował do operacyjnego i regulacyjnego krajobrazu europejskiego transportu kolejowego. Dlatego, począwszy od rozwoju produktu, poprzez jego produkcję, aż po dostawy, pracujemy z systemem zarządzania wymaganiami, wspieranym przez bazę danych. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego wielce innowacyjnego projektu” – powiedział Thomas Hofer, prezes zarządu PJ Motion.
MagRail Booster, będący częścią portfolio produktów MagRail, to pierwsze na świecie rozwiązanie do modernizacji istniejących wagonów kolejowych. Wykorzystuje napęd elektromagnetyczny z silnikiem liniowym, które pozwalają każdemu wagonowi poruszać się niezależnie, bez lokomotywy. Prowadzone obecnie testy technologii na torze Nevomo w Nowej Sarzynie potwierdzają jego zdolność do zrewolucjonizowania transportu kolejowego. Wykorzystywane do prób torowych zmodernizowane wagony towarowe GATX poruszają się płynnie po konwencjonalnej infrastrukturze kolejowej bez lokomotywy i mogą być eksploatowane zarówno w pełnych składach pociągów, jak i jako pojedyncze pojazdy.
Czytaj też: Nevomo zaprezentowało nowatorski system napędu wagonów podkontenerowych