Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Nevomo rozpoczyna homologację technnologii napędu elektromagnetycznego dla wagonów

Nevomo, europejska firma, twórca innowacyjnej technologii MagRail, ogłasza przejście od badań, testów i rozwoju produktu do etapu homologacji i komercjalizacji. MagRail Booster wykorzystuje napęd elektromagnetyczny z silnikiem liniowym, które pozwalają każdemu wagonowi poruszać się niezależnie, bez lokomotywy.

fot. Nevomo

Strategiczna współpraca z TÜV Rheinland, niezależną jednostką certyfikującą i PJ Motion, specjalizującą się w zakresie zarządzania autoryzacją pojazdów szynowych, otwiera drzwi do dostarczenia pierwszym klientom pionierskiego rozwiązania MagRail Booster. Technologia Nevomo została stworzona w celu poprawienia istniejących usług kolejowych, umożliwiając automatyzację ruchu i elektryfikację infrastruktury przy większej elastyczności, większej pojemności i zwiększonej dynamice przewozów.

W tym wspólnym projekcie TÜV Rheinland i PJ Motion odgrywają kluczową rolę w zagwarantowaniu, że pionierska technologia Nevomo jest zgodna z najnowocześniejszymi normami CENELEC dla zastosowań kolejowych i dyrektywą kolejową CSM oraz spełnia branżowe standardy w zakresie bezpieczeństwa.

„Partnerstwo ma kluczowe znaczenie dla potwierdzenia roli, jaką TÜV Rheinland odgrywa w zakresie innowacji i wprowadzania nowych rozwiązań na rynek. Dzięki naszemu zespołowi ekspertów jesteśmy w stanie dokładnie ocenić technologię MagRail Booster. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z zespołami PJ Motion i Nevomo w ramach tego projektu. Najnowocześniejsza technologia i materiały są kluczem do poprawy wydajności systemów i podsystemów kolejowych, a certyfikat TÜV Rheinland może sprawić, że rynek uzna tą technologię za wiarygodną” – powiedział Lars Walther, Global Field Manager Rail w TÜV Rheinland.

„PJ Motion dołącza do projektu, aby wykorzystać swoją rozległą wiedzę specjalistyczną w celu zagwarantowania, że konstrukcja MagRail Booster spełnia rygorystyczne wymagania branży kolejowej. Od samego początku PJ Motion dba o to, aby MagRail Booster pasował do operacyjnego i regulacyjnego krajobrazu europejskiego transportu kolejowego. Dlatego, począwszy od rozwoju produktu, poprzez jego produkcję, aż po dostawy, pracujemy z systemem zarządzania wymaganiami, wspieranym przez bazę danych. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego wielce innowacyjnego projektu” – powiedział Thomas Hofer, prezes zarządu PJ Motion.

MagRail Booster, będący częścią portfolio produktów MagRail, to pierwsze na świecie rozwiązanie do modernizacji istniejących wagonów kolejowych. Wykorzystuje napęd elektromagnetyczny z silnikiem liniowym, które pozwalają każdemu wagonowi poruszać się niezależnie, bez lokomotywy. Prowadzone obecnie testy technologii na torze Nevomo w Nowej Sarzynie potwierdzają jego zdolność do zrewolucjonizowania transportu kolejowego. Wykorzystywane do prób torowych zmodernizowane wagony towarowe GATX poruszają się płynnie po konwencjonalnej infrastrukturze kolejowej bez lokomotywy i mogą być eksploatowane zarówno w pełnych składach pociągów, jak i jako pojedyncze pojazdy.

Czytaj też: Nevomo zaprezentowało nowatorski system napędu wagonów podkontenerowych

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close