Partnerzy portalu

Nevomo zaprezentowało nowatorski system napędu wagonów podkontenerowych

Dwa tygodnie po ogłoszeniu przez Nevomo przełomowych wyników testów, potwierdzających zdolność pojazdów kolejowych do lewitacji na konwencjonalnych liniach kolejowych przy użyciu technologii MagRail, polska firma z obszaru nowych technologii po raz kolejny zaskakuje branżę transportu kolejowego. Podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO Nevomo po raz pierwszy prezentuje publicznie swoją pionierską technologię MagRail Booster.

MagRail Booster, będący częścią portfolio produktów MagRail, to pierwsze na świecie rozwiązanie do modernizacji istniejących wagonów kolejowych wykorzystujące napęd elektromagnetyczny z silnikiem liniowym, pozwalając każdemu wagonowi poruszać się niezależnie, bez lokomotywy. Technologia została stworzona w celu poprawy istniejących usług kolejowych, umożliwiając automatyzację ruchu i elektryfikację infrastruktury przy większej elastyczności, większej pojemności i zwiększonej dynamice przewozów.

Udane pierwsze próby torowe, przeprowadzone na torze testowym Nevomo w Nowej Sarzynie, potwierdzają możliwości MagRail Booster i jego potencjał do zrewolucjonizowania branży kolejowej. Testy wykazały, że wagony wyposażone w MagRail Booster mogą poruszać się po konwencjonalnej infrastrukturze kolejowej, a prędkość w przewozach towarowych może wynieść nawet 160 km/h. Zmodernizowane przy wykorzystaniu MagRail Booster wagony towarowe mogą poruszać się bez lokomotywy zarówno w pełnych składach pociągów, jak i jako pojedyncze wagony. Co ciekawe, mogą one autonomicznie łączyć się z innymi wagonami i rozłączać. Zastosowanie klasycznego systemu sterowania ruchem, wspomaganego niskopoziomowymi algorytmami sterowania napędem od Nevomo, gwarantuje bezpieczeństwo i precyzję ruchu, zapewniając płynną pracę wagonów.

“Premiera MagRail Booster to kolejny znaczący kamień milowy dla Nevomo i całej branży kolejowej. Poprzez płynną modernizację istniejącej infrastruktury kolejowej, nasza technologia zapewnia transformacyjne podejście do rozwoju transportu kolejowego. Dzięki MagRail Booster wprowadzamy innowacyjne technologie napędu i sterowania, aby umożliwić kolei łatwą adaptację i szybszy rozwój w dynamicznie ewoluującej erze cyfrowej, przynosząc wymierne korzyści zarządcom infrastruktury, przewoźnikom i ich klientom. Równocześnie chciałbym podziękować GATX Rail Europe za zaangażowanie w rozwój i testowanie naszej technologii, bez którego dzisiejszy sukces nie byłby możliwy” – powiedział Kacper Koniarski, dyrektor zarządzania produktem i współzałożyciel Nevomo.

Dzięki MagRail Booster, Nevomo pomaga wypełnić lukę w transporcie kolejowym. Jego konstrukcja, umożliwiająca niezależną pracę poszczególnych wagonów bez lokomotywy, stanowi transformacyjne podejście do usprawnienia transportu kolejowego. Obecnie kilku europejskich przewoźników aktywnie ocenia różne zastosowania tej technologii. Koleje Francuskie (SNCF), które niedawno zawarły umowę o współpracy z Nevomo, badają potencjał do wykorzystania MagRail Booster na swojej sieci kolejowej, zarówno w transporcie pasażerskim, jak i towarowym. W szczególności wykorzystanie MagRail Booster może zwiększyć przepustowość paryskiej sieci kolei aglomeracyjnej poprzez precyzyjne zahamowywanie istniejących składów pociągów na stacjach oraz lepsze przyspieszanie po zatrzymaniu. Pierwsze komercyjne wdrożenia technologii MagRail Booster są planowane już na lata 2024-2025, począwszy od zastosowań w transporcie towarowym, np. w strefach przemysłowych lub portach.

Pierwsza światowa prezentacja MagRail Booster na Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO, największych targach branżowych w Europie Środkowo-Wschodniej, to nie tylko premiera produktu. Technologia Nevomo reprezentuje wizję przyszłości transportu kolejowego – taką, w której tradycyjne systemy kolejowe płynnie łączą się z najbardziej innowacyjnymi, przyszłościowymi rozwiązaniami. MagRail Booster nie tylko pozwoli na nowo zdefiniować przyszłość transportu kolejowego, ale także pozwali na szybką i wydajną modernizację transportu kolejowego, wspierając cele Europejskiego Zielonego Ładu.

‘W obliczu nowych wyzwań transportowych, zaangażowanie Europy w innowacje, przy jednoczesnym docenieniu jej bogatego dziedzictwa kolejowego, będzie siłą napędową tworzenia bardziej ekologicznego i lepiej skomunikowanego regionu. W obliczu pilnej potrzeby przeciwdziałania zmianom klimatycznym i zapotrzebowania na zwiększoną przepustowość infrastruktury kolejowej, MagRail Booster stanowi fundament renesansu kolei w Europie” – mówi Stefan Kirch, Chief Business Development Officer i współzałożyciel Nevomo.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close