Partnerzy portalu

LTG Cargo rozpocznie regularne przewozy kontenerów między Litwą, a Ukrainą

LTG Cargo rozpocznie regularne przewozy intermodalne między Litwą a Ukrainą przez Polskę. Po przeprowadzeniu testowych przejazdów w listopadzie br. przewoźnik należący do grupy Kolei Litewskich otrzymał dużo zapytań na tego typu usługi transportowe. 

W ubiegłym miesiącu LTG Cargo otrzymało sporo zapytań o przewozy towarów z i do Ukrainy. Większość z nich pochodziło od firm, które dotychczas korzystały z transportu samochodowego. Do przeniesienia transportu z dróg na kolej skłoniła je skomplikowana sytuacja na granicy, czyli długie kolejki tirów i trwające od kilku tygodni protesty przewoźników. 

Czytaj też: Wójt Dorohuska rozwiązał protest przy przejściu granicznym

— W korkach na granicy polsko-ukraińskiej towary stoją przez dwa i więcej tygodni. W takich korkach utykają pracownicy, towary przemysłowe i spożywcze, w tym produkty niezwykle wrażliwe na czas transportu. Ponieważ Ukraina stoi przed wyzwaniami związanymi zarówno z importem, jak i eksportem towarów z kraju, litewscy przedsiębiorcy również zadają pytania, w jaki sposób zapewnić przepływ towarów między obydwoma krajami. W tej sytuacji po raz kolejny podkreśla się potrzebę współpracy i elastycznego podejścia logistycznego do niestandardowych rozwiązań — skomentowała Eglė Šimė, prezes LTG Cargo.

Regularne połączenie

Litewski przewoźnik uruchomi regularny cotygodniowy pociąg na Ukrainę. Jeden skład będzie zabierać tyle samo produktów jak 36 ciężarówek, a przewóz koleją będzie tańszy niż samochodami. Pociągi pozwolą zapewnić ciągłość łańcuchów dostaw dla Ukrainy, której porty morskie są częściowo zablokowane przez agresję militarną Rosji. Z kolei Portowi Kłajpeda pozwolą wykorzystać jego potencjał przeładunkowy. Port ten utracił większość zleceń po wycofaniu się klientów z Rosji i Białorusi po wprowadzeniu przez UE sankcji na te kraje. 

Możliwości przeniesienia większej liczby towarów transportowanych przez polsko-ukraińską granice ciężarówkami na kolej są jednak ograniczone uwarunkowaniami technicznymi. Jednym z nich jest przepustowość infrastruktury kolejowej i terminali przeładunkowych, na styku linii o rozstawie 1435 i 1520 mm. Drugim jest brak specjalistycznych kontenerów dla transportu niektórych kategorii ładunków, np. tank-kontenerów czy jednostek chłodniczych. We współpracy z firmami z Polski i Ukrainy LTG Cargo udało się jednak znaleźć rozwiązanie dla transportu granulatu PET i siarczanu amonu. Czas przejazdu między Litwą a Ukrainą wynosić będzie 8-9 dni. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close