Hyundai Glovis pozyska nowe samochodowce z napędem LNG dual fuel
Hyundai Glovis — globalny operator logistyczny świadczący usługi dla branży automotive powiększy swoją flotę samochodowców. Firma ta zawarła z Seaspan i HMM umowy dzierżawy statków z napędem LNG dual fuel o ładowności 10 800 CEU.

Glovis zawarł dwie umowy długoterminowego najmu statków ro-ro o. Kanadyjska firma Seaspan wynajmie koreańskiemu operatorowi 6 samochodowców z opcją na kolejne 4. Statki te zbuduje stocznia Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding. Druga umowa, również na wynajem 6 statków o pojemności 10 800 CEU zawarta została z HMM. Te samochodowce zbuduje stocznia Guangzhou Shipyard International. Samochodowce te będzie następnie wynajmował długoterminowo koreański operator logistyczny, który jest m.in. głównym udziałowcem działającej w Polsce firmy Adampol. Glovis powiększa swoją flotę i rozbudowuje bazę klientów — producentów samochodów spoza grupy Hyundai.
Czytaj też: Adampol zgłasza możliwości obsługi dużej skali importu nowych aut
Seaspan to firma należąca do Atlas Corporation wynajmująca kontenerowce. Jej flota liczy 140 statków, a kolejne 50 jest w budowie. Umowa z Glovis to pierwszy zawarty przez te spółkę kontrakt na dzierżawę samochodowców. Oprócz napędu LNG dual fuel Seaspan pracuje też nad rozwojem paliw alternatywnych takich jak metanol, czy zielony amoniak.
W ostatniej dekadzie operatorzy logistyczni zamawiali niewiele nowych samochodowców. Spowodowało to niedobór podaży pojemności statków do przewozu samochodów, co szczególnie uwidoczniło się w trakcie boomu w branży automotive po okresie pandemii covid-19. Wówczas zaczęto zamawiać nowe statki ro-ro, a koszty ich wynajmu wzrosły. Obecnie w budowie jest ponad 80 samochodowców, o łącznej pojemności 677 000 CEU.
„Ponieważ kraje starają się odejść od pojazdów napędzanych konwencjonalnymi paliwami na rzecz pojazdów elektrycznych, postrzegamy to jako szansę nie tylko na zaspokojenie obecnego zapotrzebowania na zrównoważone rozwiązania w zakresie transportu, ale także wsparcie globalnej inicjatywy na rzecz czystszych alternatyw transportu” – skomentował Kun Li, dyrektor handlowy Seaspan.