Partnerzy portalu

Agencja USAID wesprze budowę linii normalnotorowej do Lwowa

Agencja Rozwoju Międzynarodowego Stanów Zjednoczonych USAID wesprze budowę linii kolejowej o rozstawie 1435 mm między Lwowem a stacją Mostyska przy granicy Polskpo — Ukraińskiej. USAID zawarły 24 listopada memorandum porozumienia w tej sprawie z Kolejami Ukraińskimi (UZ).

fot. UZ

Ukraina chce zintegrować swoją sieć kolejową z systemem transportowym Unii Europejskiej. Pierwszym krokiem będzie budowa linii normalnotorowej między Lwowem a Mostyskami, która będzie przedłużeniem magistrali E 30 włączonej w ubr. do sieci TEN-T. 

Czytaj też: Rewizja Dyrektywy TEN-T szansą dla polskich regionów

Budowa nowej linii kolejowej pozwoli znacznie usprawnić transport ładunków między zachodnią Ukrainą, a krajami UE, gdyż nie będzie już konieczne przeładowywanie towarów między składami o różnym rozstawie w terminalach przy granicy, co wydłuża czas transportu i podnosi koszty. Porozumienie między USAID a UZ zawarte jest pierwszym z projektów integracji sieci kolejowej ukraińskiej z europejską. Amerykanie zapowiadają, że w przyszłości będą wspierać kolejne tego typu projekty. Ogółem na sfinansowanie różnych programów pomocowych dla Ukrainy USAID planuje przeznaczyć 21,7 mld dol. 

Ruch towarowy i pasażerski

— Jednym z ważnych zadań zwiększania możliwości eksportowych jest modernizacja i wymiana torów, a w razie potrzeby budowa nowych. Podpisanie Memorandum z USAID będzie miało istotny wpływ na ożywienie ukraińskiej gospodarki i przyczyni się do ogólnych procesów integracji europejskiej. Ważne jest również, aby tor ten służył nie tylko do przewozów towarowych, ale także pasażerskich w kierunku krajów UE — skomentował Oleksandr Kubrakov, wicepremier ds. rozwoju Ukrainy. 

Ukraina w następnych latach planuje zmianę rozstawu głównych linii kolejowych łączących ten kraj z UE na rozstaw europejski. Linie kolejowe Mostyska — Lwów — Kijów  oraz Lwów — Odessa oraz Odessa — Kiszyniów — Rumunia zostały włączone do sieci TEN-T a Unia Europejska, również dofinansuje przebudowę tych magistral w Ukrainie i Mołdawii na standardy europejskie. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close