Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Koleje Chińskie chcą wozić ładunki między Tajlandią a Europą

Pierwszy pociąg kontenerowy z towarami z Chin do Tajlandii wyruszył 17 listopada z hubu logistycznego Chengdu. W planach Kolei Chińskich jest uruchomienie przewozów ładunków z Tajlandii w kierunku Chin, a także Europy. 

fot. Chengdu International Railway Port Administrative Committee

Uruchomienie transportu towarów w systemie intermodalnym między Państwem Środka, a Tajlandią możliwe było dzięki otwarciu w 2021 r. linii kolejowej Chiny — Laos, której południowy kraniec znajduje się w laotańskiej stolicy Wientianie, przy granicy tajskiej. Budowa tej linii kosztowała 5,9 mld dol. sfinansowana została w ramach chińskiej Inicjatywy Pasa i Drogi. 

Uruchomienie połączenia kolejowego pozwoliło skrócić czas przewozu ładunków miedzy Chengdu a północną Tajlandią z 10-24 dni do poniżej 5 dni. Wcześniej cały transport towarów między Chinami a Azją Południowo — Wschodnią odbywał się drogą morską z przeładunkiem w porcie Guangzhou, co wydłużało czas i zwiększało koszty. Koleje Chińskie planują włączenie Tajlandii do usługi China — Europe Express. Z azjatyckiego kraju w kierunku Polski i Europy Zachodniej kolejami można by przewozić m.in. produkty spożywcze, czy elektronikę. W lipcu Chińczycy uruchomili połączenie Chengdu — Budapeszt, które umożliwia skomunikowanie z pociągami do Laosu.

Planowane inwestycje

W przyszłości planowane jest wydłużenie linii Chiny — Laos w kierunku tajskiej stolicy, Bangkoku, co znacznie zwiększy potencjalny wolumen ładunków jaki będzie można transportować międzynarodowymi pociągami kontenerowymi. Pierwsza faza linii szybkiej kolei z Bangkoku do miasta Nakhon Ratchasima w środkowej Tajlandii ma kosztować ponad 5,4 mld dol. i być gotowa w 2027, a ukończenie drugiego odcinka prowadzącego z Nakhon Ratchasima do Laosu planowane jest w 2029 r. Wówczas możliwy będzie bezpośredni przejazd pociągów ze stolicy Tajlandii, która jest dużym ośrodkiem przemysłowym do Chin i dalej w kierunku Rosji i Europy. 

W kolejnych latach planowana jest budowa linii KDP z Bangkoku w kierunku południowej Tajlandii, Malezji i Singapuru, która ma być gotowa w 2037 r. Kraje Azji południowo — Wschodniej liczą na zwiększenie wymiany handlowej z Chinami dzięki rozwojowi połączeń kolejowych. 

Czytaj też: One Belt and One Road w impasie?

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close