Partnerzy portalu

Wyruszył pierwszy pociąg w ramach usługi łączącej Port Duisburg i terminale Południowej Westfalii

Z terminalu kontenerowego Kreutztal wyruszył pierwszy pociąg w kierunku Portu Duisburg w ramach nowej usługi LOG4NRW łączącej 4 huby logistyczne w regionie Nadrenii—Północnej Westfalii. Dzięki współpracy operatorów terminali i kolei udało się zrealizować zmianę modalną z dróg na zrównoważony transport intermodalny. 

Projekt LOG4NRW obejmuje połączenie kolejowe Voerde-Emmelsum (terminal kontenerowy Contargo) – Duisburg-Walsum logport VI (terminal multimodalny Duisburg) – Port w Dortmundzie (terminal kontenerowy CTD Dortmund) – Siegerland (terminal kontenerowy w południowej Westfalii w Kreuztal). Pociągi pozwolą odciążyć zatłoczone autostrady nr 2, 4 i 45 i poprawią sytuację w ruchu drogowym w południowej Westfalii, zwłaszcza w regionie Sauerland.

W ramach tej usługi agencja duisport zajmująca się marketingiem i sprzedażą grupy duisport przejęła planowanie rezerwacji dla wszystkich partnerów kooperacyjnych. Usługi trakcyjne świadczą przewoźnicy duisport Rail GmbH i Dortmunder Eisenbahn – z Emmelsum. Pociągi kursują przez logport VI w Duisburgu, port w Dortmundzie i CTD do Kreuztal. Patronat nad inicjatywą objął Oliver Krischer, Minister Środowiska, Ochrony Przyrody i Transportu Nadrenii Północnej-Westfalii.

Czytaj też: Terminale w Nadrenii Północnej-Westfalii połączą pociągi i barki

Pierwszy pociąg projektu LOG4NRW wyruszył 10 listopada z Kreuztal przez Dortmund do Portu w Duisburgi. Pociąg był zapełniony już w 90 proc. na stacji początkowej. W Duisburgu ładunki zostały przeniesione na barkę, która dowiozła je do portu Rotterdam. W przyszłości będą kursować 2 pary pociągów kontenerowych między Duisburgiem a Południową Westfalią, co pozwoli zaoszczędzić 27 tys. przejazdów samochodów ciężarowych rocznie.

— Fakt, że możemy zacząć już po dwóch miesiącach od pierwszych rozmów z potencjalnymi klientami, pokazuje, że wpadliśmy na właściwy pomysł we właściwym czasie. Zwłaszcza biorąc pod uwagę grudniową podwyżkę opłat za przejazd, kolej po raz kolejny okazuje się doskonałą alternatywą i prawdziwym rozwiązaniem problemów – mówi dyrektor generalny duisport Markus Bangen.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close