Wyruszył pierwszy pociąg w ramach usługi łączącej Port Duisburg i terminale Południowej Westfalii
Z terminalu kontenerowego Kreutztal wyruszył pierwszy pociąg w kierunku Portu Duisburg w ramach nowej usługi LOG4NRW łączącej 4 huby logistyczne w regionie Nadrenii—Północnej Westfalii. Dzięki współpracy operatorów terminali i kolei udało się zrealizować zmianę modalną z dróg na zrównoważony transport intermodalny.
Projekt LOG4NRW obejmuje połączenie kolejowe Voerde-Emmelsum (terminal kontenerowy Contargo) – Duisburg-Walsum logport VI (terminal multimodalny Duisburg) – Port w Dortmundzie (terminal kontenerowy CTD Dortmund) – Siegerland (terminal kontenerowy w południowej Westfalii w Kreuztal). Pociągi pozwolą odciążyć zatłoczone autostrady nr 2, 4 i 45 i poprawią sytuację w ruchu drogowym w południowej Westfalii, zwłaszcza w regionie Sauerland.
W ramach tej usługi agencja duisport zajmująca się marketingiem i sprzedażą grupy duisport przejęła planowanie rezerwacji dla wszystkich partnerów kooperacyjnych. Usługi trakcyjne świadczą przewoźnicy duisport Rail GmbH i Dortmunder Eisenbahn – z Emmelsum. Pociągi kursują przez logport VI w Duisburgu, port w Dortmundzie i CTD do Kreuztal. Patronat nad inicjatywą objął Oliver Krischer, Minister Środowiska, Ochrony Przyrody i Transportu Nadrenii Północnej-Westfalii.
Czytaj też: Terminale w Nadrenii Północnej-Westfalii połączą pociągi i barki
Pierwszy pociąg projektu LOG4NRW wyruszył 10 listopada z Kreuztal przez Dortmund do Portu w Duisburgi. Pociąg był zapełniony już w 90 proc. na stacji początkowej. W Duisburgu ładunki zostały przeniesione na barkę, która dowiozła je do portu Rotterdam. W przyszłości będą kursować 2 pary pociągów kontenerowych między Duisburgiem a Południową Westfalią, co pozwoli zaoszczędzić 27 tys. przejazdów samochodów ciężarowych rocznie.
— Fakt, że możemy zacząć już po dwóch miesiącach od pierwszych rozmów z potencjalnymi klientami, pokazuje, że wpadliśmy na właściwy pomysł we właściwym czasie. Zwłaszcza biorąc pod uwagę grudniową podwyżkę opłat za przejazd, kolej po raz kolejny okazuje się doskonałą alternatywą i prawdziwym rozwiązaniem problemów – mówi dyrektor generalny duisport Markus Bangen.