Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Terminale w Nadrenii Północnej-Westfalii połączą pociągi i barki

Porty śródlądowe i terminale logistyczne w Nadrenii Północnej-Westfalii zostaną połączone nowym systemem kolei i żeglugi śródlądowej, które przejmą transport ładunków z dróg w zachodnich Niemczech. Projekt LOG4NRW to przedsięwzięcie spółek duisport, Portu Dortmund, DeltaPort i Kreisbahn Siegen-Wittgenstein, które wspiera ministerstwo środowiska landu Nadrenia Północna-Westfalia. 

logport VI, fot duisport

Nowa usługa transportowa połączy terminal kontenerowy Contargo w Voerde-Emmelsum, terminal logport VI w Duisburgu-Walsum (duisport), terminal kontenerowy CTD w porcie Dortmund i terminal kontenerowy w Kreuztal. Pierwsze pociągi przewożące ładunki na tej trasie ruszą w czwartym kwartale 2023 r. Połączony system transportu kolejowego i śródlądowego pozwoli ograniczyć o 27000 liczbę przejazdów samochodów ciężarowych na autostradach A2, A4 i A45 oraz zatłoczonych drogach lokalnych w południowej Westfalii. Ponadto po raz pierwszy możliwy będzie  przewóz pociągami i barkami kontenerów między terminalami w  Duisburgu, Voerde-Emmelsum, Dortmundzie i Kreuztal.

DeltaPort we współpracy z Uniwersytetem Duisburg-Essen opracowała koncepcje towarowych połączeń regionalnych wykorzystujących śródlądowe drogi wodne i koleje w celu stworzenia potencjału dla zmiany modalnej w transporcie. Port w Dortmundzie posiada dobre połączenia kolejowe z niemieckimi portami morskimi. Z kolei porty w Duisburgu i Voerde-Emmelsu są dobrze skomunikowane z portami Amsterdam, Rotterdam i Antwerpia-Bruggia. Dzięki temu wielu spedytorów korzysta z zachodnioniemieckich terminali śródlądowych w swoich usługach ostatniej mili. Natomiast terminal Kreisbahn Siegen-Wittgenstein nie ma obecnie połączeń kolejowych z hubami w Dortmundzie i Duisburgu i Voerde-Emmelsum i dzięki projektowi LOG4NRW możliwe będzie skomunikowanie Siegen-Wittgenstein z portami śródlądowymi co pozwoli przenieść na kolej towary, które dziś transportowane są ciężarówkami do Nadrenii lub bezpośrednio do portów nad Morzem Północnym.

Spółka duisport agency jako centralna firma zajmująca się marketingiem i sprzedażą w Grupie duisport, będzie obsługiwać rezerwacje dla wszystkich partnerów kooperacyjnych. Z kolei usługi trakcyjne zapewnią duisport Rail i Dortmunder Eisenbahn. — Projekt LOG4NRW to kolejny dowód na to, jak przydatna i skuteczna może być współpraca w branży logistycznej. Tworzy się tu różnorodna sytuacja, w której wygrywają obie strony, z której korzystają nie tylko zaangażowani partnerzy, ale także gospodarka, konsumenci i środowisko w Nadrenii Północnej-Westfalii  – skomentował dyrektor generalny duisport Markus Bangen.

Czytaj też: Duisport modernizuje infrastrukturę kolejową w centrum logistycznym Logport VI

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close