Ruszył montaż pierwszej suwnicy bramowej na terminalu DGT w Duisburgu
W Duisburgu postępuje budowa największego śródlądowego terminalu przeładunkowego w Europie. Na terenie spółki Duisburg Gateway Terminal (DGT) rozpoczął się właśnie montaż suwnicy bramowej.
Nowa suwnica będzie mieć 32 metry wysokości i 122 metry długości. Ciężkie stalowe części dotarły już na teren terminalu i rozpoczął się montaż urządzenia. Pierwszy z głównych dźwigarów suwnicy waży 113 ton. Obecnie dodawany jest drugi filar. Urządzenie będzie przeładowywać kontenery o masie do 43 ton a pracę suwnicy wesprze nowoczesny terminalowy system operacyjny (TOS). W pierwszym etapie rozbudowy DGT używane będą 3 suwnice — 2 w basenie portowym A i jedna w basenie B. — To wyjątkowy moment. Obecnie największy przyszły projekt w porcie w Duisburgu nabiera tempa i jest widoczny z daleka – mówi dyrektor generalny duisport Markus Bangen.
DGT będzie pierwszym neutralnym dla klimatu terminalem kontenerowym w głębi lądu Europy. Po ukończeniu na powierzchni 235 000 metrów kwadratowych będzie znajdować się sześć systemów suwnic, które będą mogły obsługiwać do miliona kontenerów rocznie. Ponadto obiekt będzie miał 12 platform kolejowych dostosowanych do obsługi pociągów o długości 730 m, 5 obszarów przeładunkowych, trzy nabrzeża do cumowania barek oraz plac składowy o powierzchni 60 tys. mkw.
DGT to największa inwestycja realizowana obecnie w porcie śródlądowym w Duisburgu. Udziałowcami tego projektu oprócz spółki duisport są także HTS, Hupac i PSA, która w lipcu br. odkupiła 25% udziałów od chińskiego COSCO, po tym jak ta firma zaangażowała się kapitałowo w terminal kontenerowy CTT w Hamburgu.
Czytaj też: PSA będzie udziałowcem spółki Duisburg Gateway Terminal