Lokomotywa Class66 zasili tabor Freighliner PL
W odpowiedzi na rosnącą liczbę zleceń i na potrzeby klientów w Polsce firma Freightliner PL powiększa swój tabor. Tym razem korzystając z synergii w Grupie Genesee & Wyoming sprowadza do Polski lokomotywę, która dotychczas jeździła po Wielkiej Brytanii. W Polsce będzie woziła m.in. kruszywa, zboża, węgiel i stal.
Lokomotywa Class66 nr 66526 wyruszyła z Leeds i promem udaje się do Cuxhaven w Niemczech i stamtąd przed końcem tygodnia przyjedzie do Polski. Ze względu na różnice w systemach bezpieczeństwa i w wymaganiach przepisów w poszczególnych krajach taka lokomotywa nie może samodzielnie przejechać po linii kolejowej z Wielkiej Brytanii do Polski. Z tego powodu jedzie na 10-osiowej przyczepie samochodowej ciągniętej przez 4-osiowy ciągnik siodłowy firmy Allelys.
W Polsce, w wyspecjalizowanym warsztacie, pojazd przejdzie proces tzw. „polonizacji” – czyli dostosowania do wymogów krajowych przepisów bezpieczeństwa kolejowego. Za kilka tygodni będzie można zobaczyć ją na szlaku. Lokomotywa serii Class66 wyprodukowana przez EMD (Electro-Motive Diesel) waży ok. 120 ton, a jej długość to ponad 21 metrów.
— Dodatkowa lokomotywa to jeszcze więcej maszynistów we Freightliner PL. Trwa nasza właściwie nieustająca i słynna już na rynku kampania rekrutacyjna pod hasłem Najsilniejsi W ostatnich miesiącach dołączyły do nas trzy elektryczne Vectrony, a wkrótce trafi do nas więcej Class66. Każda dodatkowa lokomotywa generuje zapotrzebowanie na ok. 5-6 dodatkowych maszynistów. Chętnych do pracy u nas nie brakuje m.in. ze względu na stabilność zatrudnienia, atrakcyjne pakiety wynagrodzenia, bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa pracowników i sprzętu, nowoczesne technologie, dbałość o szczegóły wyposażenia, naszą markę i poważanie na rynku. No i oczywiście ze względu na ludzi o #najsilniejszym charakterze i #najsilniejsze maszyny — napisano w komunikacie Freightliner PL w social mediach.
Czytaj też: Freightliner i ONE uruchomili w Wielkiej Brytanii pociąg zasilany biopaliwem