Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Freightliner i ONE uruchomili w Wielkiej Brytanii pociąg zasilany biopaliwem

Freightliner we współpracy z Ocean Network Express (ONE) uruchomił pierwsze połączenie kolejowe w Wielkiej Brytanii, które wykorzystywać będzie lokomotywy z napędem spalinowym zasilane biopaliwem GD+. W ten sposób zmniejszony zostanie ślad węglowy pociągów towarowych na niezelektryfikowanych liniach kolejowych.

biopaliwem

Nowa usługa intermodalna łączy Southampton z Crewe a pierwszy pociąg wyruszył na trasę 17 stycznia. Z Crewe w dalszą drogę do terminalu Freightliner w Coatbridge w Szkocji pociąg ciągnięty jest lokomotywą elektryczną. ONE zakupił paliwo GD+ czyli rodzaj hydrorafinowanego oleju roślinnego wytwarzanego z odpadków, który będzie wykorzystywany zamiast oleju napędowego w lokomotywach spalinowych. 

GD+ uważany jest za paliwo zrównoważone i rodzaj energii odnawialnej, gdyż pozwala obniżyć emisje CO2 oraz związków azotu i pyłu zawieszonego. Dzięki zastosowaniu biopaliwa emisja CO2 pociągu pokonującego liczącą 700 km trasę z południowej Anglii do Szkocji zmniejszy się o 92%. Paliwa alternatywne mają duże znaczenie dla organizowania zrównoważonych usług transportu towarowego w Wielkiej Brytanii, gdyż tylko 38% linii kolejowych w tym kraju jest zelektryfikowanych.

Pociągi z biopaliwem

— To ekscytujący i znaczący krok naprzód w dostarczaniu znaczących korzyści środowiskowych dla brytyjskiego kolejowego transportu towarowego i cieszymy się, że możemy współpracować z ONE, aby tak się stało. Jesteśmy liderem branży kolejowych przewozów towarowych w Wielkiej Brytanii, jeśli chodzi o dostarczanie korzyści z dekarbonizacji, a ta inicjatywa jest kolejnym dowodem naszego zaangażowania w bardziej ekologiczną przyszłość brytyjskiego kolejowego transportu towarowego poprzez zaangażowane partnerstwa z klientami. Będziemy nadal inwestować i przodować w tym krytycznym obszarze dekarbonizacji — powiedział Andrew Daly, dyrektor handlowy Freightliner. 

Łańcuch dostaw paliwa GD+ jest kontrolowany przez niezależne organizacje, które weryfikują skąd pochodzą surowce do produkcji biopaliwa. Olej GD+ został przetestowany już do zasilania różnego rodzaju silników lokomotyw, samochodów ciężarowych i statków, a wyniki testów wskazują na znaczną redukcję emisji spalin dzięki zastosowaniu tego rozwiązania. Nowe połączenie ONE i Freightliner jest pierwszym w Wielkiej Brytanii wykorzystującym lokomotywy zasilane biopaliwem. 

Czytaj też: Freightliner PL wynajmie nową lokomotywę Siemens Vectron od Cargounit

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close