Spółka HPC z grupy HHLA opracuje studium rozbudowy terminalu w Kazachstanie
W odpowiedzi na zmieniające się szlaki handlowe i zmianę trasy ładunku w związku z ostatnimi wydarzeniami geopolitycznymi, firma ALG (ALG) z siedzibą w Ałmaty w Kazachstanie wybrała firmę HPC Hamburg Port Consulting (HPC), renomowanego specjalistę w zakresie terminali intermodalnych, w celu przeglądu ich obecnej koncepcji terminalu i przeprowadzenia studium wykonalności w zakresie jego optymalizacji i rozwoju.
Terminal ALG w Ałmaty odgrywa obecnie kluczową rolę w obsłudze różnorodnego asortymentu ładunków, w tym kontenerów 20 i 40-stopowych, samochodów, ładunków drobnicowych i sprzętu wielkogabarytowego. Oferuje również usługi magazynowania w magazynach czasowego składowania i składach celnych na terenie wolnego obszaru celnego. Uznając potrzebę dostosowania się do zmieniającej się dynamiki handlu, ALG dokłada wszelkich starań, aby ich terminal pozostał głównym węzłem logistycznym.
—Zmiany w szlakach handlowych na Korytarzu Środkowym łączącym drogą lądową Azję z Europą doprowadziły do zwiększonego zapotrzebowania na wydajną infrastrukturę handlu kolejowego w Kazachstanie. Wierzymy, że dzięki ścisłej współpracy z HPC możemy lepiej przygotować się do sprostania tym wymaganiom i przyczynić się do rozwoju działalności handlowej w naszym regionie — mówi Indira Tanirbergenova, dyrektor generalna firmy ALG.
Ze względu na obecną sytuację na Ukrainie środkowy korytarz znacząco zyska na zwiększonym wolumenie przechodzącym przez Kazachstan, który wcześniej transportowany był przez Rosję. Ta strategiczna lokalizacja podkreśla kluczową rolę, jaką ALG może odegrać w ułatwianiu handlu na środkowym szlaku. Jednocześnie rośnie popyt w regionie Ałmaty i krajach sąsiednich.
Czytaj też: Grupa HHLA wspiera wymianę handlową między Europą a Azją Środkową
HPC otrzymało zadanie opracowania kompleksowych ram planowania obejmujących rewizję koncepcji. Ta rewizja obejmuje analizę danych operacyjnych, analizę rynku i prognozowanie wolumenów. Ponadto obejmuje skrupulatny przegląd aktualnej koncepcji terminalu, czasów postoju, rozkładów jazdy pociągów, procesów przy bramkach, procesów załadunku i rozładunku oraz pojemności magazynowej. W następstwie tej analizy HPC opracowało koncepcję operacyjną, która przedstawia różne opcje rozwoju i udoskonalenia operacyjne, aby sprostać zmieniającym się potrzebom firmy ALG.
— Zrozumienie lokalnych warunków ramowych i istniejącego planowania jest niezbędne do opracowania wykonalnych koncepcji. Naszym celem jest zapewnienie ALG szeregu opcji, które umożliwią im podejmowanie świadomych decyzji dotyczących przyszłego rozwoju ich terminalu kolejowego — podkreśla Frank Busse, partner i wiceprezes na Europę w HPC.
HPC ma udokumentowane doświadczenie w rozwoju intermodalnych terminali kolejowych na całym świecie, po pomyślnej realizacji około 130 projektów w tej specjalistycznej dziedzinie. Wykorzystując swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie analizowania, prognozowania, symulacji i głównego planowania przyjaznej dla środowiska infrastruktury transportowej, HPC konsekwentnie dostarcza innowacyjne i wydajne rozwiązania. Ich zaangażowanie w zrównoważoną logistykę doskonale wpisuje się w aspiracje ALG dotyczące przyszłości terminalu.