Partnerzy portalu

Cargo lotnicze w Polsce rośnie dzięki wynikom lotniska Rzeszów – Jasionka

W pierwszej połowie 2023 w polskich portach lotniczych obsłużono o 9,6% więcej ładunków cargo „on board” w porównaniu z ubr. Za wzrost ten odpowiada jednakże głównie jeden port lotniczy: Rzeszów – Jasionka, który w drugim kwartale odnotował wzrost przeładunków o 55,6% rok do roku, co związane było z obsługą dostaw ładunków (w tym również militarnych) dla Ukrainy — poinformował Urząd Lotnictwa Cywilnego 

fot. Damian Lasociński, PL Rzeszów Jasionka

W pierwszej połowie 2023 roku przewieziono prawie 97,4 tys. ton cargo „on board”, co stanowi wzrost o 9,6% w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku i o 70% względem pierwszej połowy 2019 roku. Najpopularniejszymi kierunkami były USA, Niemcy i Francja. Największe wzrosty ilościowe w stosunku do pierwszej połowy 2022 roku odnotowano w przypadku USA (+19,4 tys. ton), Chin (+1,7 tys. ton) oraz Francji (+1,4 tys. ton). W pierwszej połowie 2023 roku najwięcej cargo przewiózł PLL LOT – 21,8 tys. ton. Na kolejnych miejscach znajdowali się DHL (16,5 tys. ton) i Kalitta Air (11,4 tys. ton). Największy ilościowy wzrost w stosunku do pierwszej połowy 2022 roku wykazał Atlas Air (+8,3 tys. ton), a następnie Kalitta Air (+7,3 tys. ton) oraz DHL (+2,3 tys. ton).

Wśród lotnisk największy tonaż w pierwszej połowie 2023 roku obsłużyło lotnisko Chopina w Warszawie – 48,6 tys. ton, co stanowi 49,9% całego cargo przewiezionego na pokładach samolotów w polskich portach lotniczych w tym okresie. Największe wzrosty ilościowo w stosunku do analogicznego okresu roku 2022 osiągnął port lotniczy Rzeszów-Jasionka (13,2 tys. ton), a następnie lotniska w Łodzi (13 ton) oraz w Poznaniu (7 ton). Należy zauważyć, że znaczna część omawianych wyżej wzrostów, szczególnie w porcie lotniczym Rzeszów-Jasionka, dotyczy transportów z towarami dla Ukrainy, której porty lotnicze pozostają zamknięte od momentu rozpoczęcia zbrojnej agresji Rosji.

Czytaj też: Mimo gorszych wyników w 2022 r., rynek cargo lotniczego jest atrakcyjny

W samym drugim kwartale 2023 roku przewieziono prawie 52,3 tys. ton cargo „on board”, a więc o 6,5% więcej niż w drugim kwartale 2022 roku i o 74,6% więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Najpopularniejszymi kierunkami były USA, Niemcy i Francja, podobnie jak w całym półroczu. Największe wzrosty ilościowe do 2022 roku odnotowano w przypadku USA (+10,2 tys. ton), Chin (+1,4 tys. ton) i Azerbejdżanu (+0,7 tys. ton). Najwięcej cargo w drugim kwartale 2023 roku przewiózł PLL LOT – 12,1 tys. ton, a następnie DHL (8,2 tys. ton) i Kalitta Air (6,9 tys. ton). Największe ilościowe wzrosty w stosunku do drugiego kwartału 2022 roku wystąpiły w przypadku Atlas Air (+4,2 tys. ton), Kalitta Air (+3 tys. ton) oraz Western Global Airlines (+1,7 tys. ton).

Najwięcej cargo w drugim kwartale 2023 roku ponownie obsłużyło lotnisko Chopina w Warszawie – 25,3 tys. ton, co stanowi 48,5% całego cargo przewiezionego na pokładach samolotów w polskich portach lotniczych w tym okresie. Największe wzrosty ilościowo w stosunku do drugiego kwartału 2022 roku wykazał port lotniczy Rzeszów-Jasionka (6,3 tys. ton), a następnie Port Lotniczy Poznań-Ławica (9 ton).

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close