Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Koleje Chińskie wprowadziły kontenery 50-stopowe

Chińskie koleje wprowadziły do obrotu kontenery o długości 50-stóp. Jednostki te będą wykorzystywane na wewnątrzchińskich liniach kolejowych i mało prawdopodobne jest, że trafią na Nowy Jedwabny Szlak.

fot. China Railway

W ubiegłym tygodniu pociąg China Railway transportujący 46 kontenerów 50-stopowych wyruszył z Guangzhou International Port Station a inne składy transportujące takie jednostki wyruszyły z stacji Shanghai Minhang, Changsha North Station i Kunming Wangjiaying. Każdy kontener 50-stopowy waży 36 ton, ma ładowność 30,85 t i pojemność 114,4 metrów sześciennych tj jest o 50% więcej niż jednostki 40-stopowe wykorzystywane do transportu ładunków na szlakach kolejowych między Chinami a Europą. China Railway Group zapowiada, że nowe duże jednostki będą wykorzystywane tylko na liniach krajowych. Ich wprowadzenie ma usprawnić wymianę towarów między różnymi chińskimi prowincjami. Pociągi transportujące kontenery 50-stopowe będą jeździć z prędkością maksymalną 120 km/h. 

Ekspresowe przewozy intermodalne

Wyjazdy i przyjazdy tych pociągów będą miały stałe godziny. Czas przejazdu z Guangzhou do Changsha wyniesie 10 godzin a z Szanghaju do Guangdong Changping 27 godzin. Ogólnie transit time pociągów z kontenerami 50-stopowymi będzie o 50% krótszy niż dla standardowych składów intermodalnych, co pozwoli Chińskim Kolejom lepiej konkurować z transportem samochodowym. 

50-stopowe jednostki to największe kontenery wykorzystywane obecnie w Chinach. Nie są to jednak największe kontenery na świecie. W Ameryce Północnej do transportu wykorzystuje się jednostki 60-stopowe wprowadzone przez przewoźnika Canadian Pacific w 2017 w ramach współpracy z siecią handlową Canadian Tire. Największe standardowe kontenery w Ameryce Północnej mają długość 53 stóp, ale pojemność nieco mniejszą niż nowe chińskie jednostki, bo wynoszącą 108,5 m. sześc. W Europie największymi wykorzystywanymi kontenerami są jednostki 45-stóp high cube o pojemności 86,1 m. sześc. i ładowności 28,5 t. 

Czytaj też: Nadal maleje popyt na kontenery morskie, ich ceny też

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close