Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Maersk i CMA CGM będą współpracować przy rozwoju zeroemisyjnego napędu w żegludze

CMA CGM i Maersk, drugi i trzeci co do wielkości przewoźnicy kontenerowi na świecie będą współpracować w celu rozwoju zeoremisyjiych napędów w żegludze morskiej. Jako potencjalne zielone paliwa przyszłości wskazano biometanol i biometan. 

Obie korporacje postawiły sobie za cel emisji Net Zero w celu spełniania spełnienia standardów dekarbonizacji określonych w strategicznych dokumentach IMO i europejskim pakiecie Fit for 55. Współpraca spółek dotyczyć będzie trzech obszarów. Po pierwsze ustanowienia wysokich standardów dla alternatywnych, zielonych paliw w transporcie morskim, łącznie z analizą pełnego cyklu życia i związanych z tym emisji gazów cieplarnianych oraz opracowania metod masowej produkcji zielonego metanu i zielonego metanolu. Po drugie ustanowienie standardów bezpiecznego bunkrowania i wykorzystywania zielonych paliw na statkach i dostosowania infrastruktury portowej do nowych zeroemisyjnych paliw. Po trzecie obie firmy będą wspólnie prowadzić prace badawczo-rozwojowe nad innymi zielonymi paliwami takimi jak amoniak i innowacjami ograniczającymi emisje na statkach. 

Cele klimatyczne

Maersk i CMA CGM będą także zachęcać wszystkie kraje członkowskie Międzynarodowej Organizacji Morskiej do wdrożenia ambitnych celów klimatycznych takich jak europejski pakiet Fit For 55 i amerykański Inflation Reduction Act. Maersk niedawno ochrzcił pierwszy na świecie statek zasilany metanolem i zamówił dostawy zielonego metanolu dla floty takich kontenerowców. 

Czytaj też: Pierwszy na świecie kontenerowiec zasilany metanolem ochrzczony w Kopenhadze

Z kolei francuski armator CMA CGM buduje kontenerowce zasilane LNG, które mają być standardem w żegludze w następnych latach. Paliwo LNG jest czystsze niż diesel, a statki z tym napędem są gotowe do bunkrowania biometanem jednak problemem do rozwiązania jest dostępność zielonego, zeroemisyjnego metanu. Obaj przewoźnicy zapraszają inne firmy do dołączenia do partnerstwa na rzecz dekarbonizacji. 

— To partnerstwo jest kamieniem milowym w dekarbonizacji naszej branży. Łącząc know-how i wiedzę dwóch liderów żeglugi, przyspieszymy rozwój nowych rozwiązań i technologii, umożliwiając naszej branży osiągnięcie celów w zakresie redukcji emisji CO2. Cieszymy się, że dołączą do nas kolejne firmy — skomentował Vincent Clerc, prezes Maersk. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close