Duisport modernizuje infrastrukturę kolejową w centrum logistycznym Logport VI
Duisport kontynuuje inwestycje w rejonie centrum logistycznego Logport VI. W ubiegłym tygodniu rozpoczął się remont bocznicy kolejowej prowadzącej do terminalu intermodalnego.

W północnej części Duisburga na terenie dawnej fabryki papieru utworzono duże centrum logistyczne, które ma dostęp dom linii kolejowych i drogi wodnej. Najnowszą częścią tego hubu jest Logport VI zajmujący 40-hektarową działkę położną bezpośrednio nad Renem. Znajduje się tam trójmodalny terminal Duisburg (MTD), który umożliwia przeładunki między pociągami, barkami i samochodami. Obiekt ten oddany został do użytku wiosną 2022 r.
Na początku ubiegłego tygodnia rozpoczęto remont około trzykilometrowego toru dowozowego do tego terminalu. Dostarczono już pierwsze podkłady betonowe, które są instalowane w miejscu starych, zużytych, drewnianych podkładów. W ramach tej inwestycji zmodernizowane zostaną również obiekty inżynieryjne: mosty i przejazdy kolejowe. — Szeroko zakrojona naprawa połączenia kolejowego między tym obszarem a Oberhausen-West jest ważnym elementem strategii infrastrukturalnej dla Logport VI w celu trójmodalnej rozbudowy terminala kontenerowego i przeniesienia w przyszłości ruchu na kolej — wyjaśnia Lars Nennhaus, członek zarządu spółki duisport ds. technologii i operacji.
Logport VI znajduje się w dzielnicy Duisburg-Walsum i obejmuje obszar 400 tys. mkw. Oprócz trójmodalnego terminala duisport na obszarze tym powstają magazyny i centra dystrybucyjne. Wśród firm, które tu zainwestowały są Siemens i DSV.
Czytaj też: Kontenery zamiast węgla – Duisburg buduje największy terminal w Europie