Partnerzy portalu

Hapag-Lloyd przejmie 10 terminali w obu Amerykach

Grupa Hapag-Lloyd po uzyskaniu zgody chilijskiego organu antymonopolowego kupi 100% udziałów w spółkach SAAM Ports i SAAM Logistics. Wraz z tą transakcją niemiecki gigant przejmie 10 terminali kontenerowych zlokalizowanych w obu Amerykach. 

Hapag-Lloyd i SM SAAM zawarły umowę ws. sprzedaży terminalowego i logistycznego biznesu Chilijczyków. Wartość transakcji wyniesie ok. 1 mld dol. Dzięki tej umowie niemiecki armator przejmie terminale w Iquique, Antofagasta, San Antonio, San Vicente i Corral (Chile), Port Everglades (USA), Mazatlán (Meksyk), Buenavista (Kolumbia), Guayaquil (Ekwador) i Caldera (Kostaryka). Terminale te łącznie przeładowały 3,5 mln TEU w 2021 r. i zatrudniają ponad 4000 osób. Transakcja obejmuje również przejęcie usług logistycznych chilijskiej grupy w ramach spółki SAAM Logistics, która zatrudnia 300 osób.

— Inwestowanie w infrastrukturę terminalową jest kluczowym elementem naszego programu strategicznego, a Ameryka Łacińska jest jednym z naszych silnych rynków. Przejęcie operacji terminalowych SM SAAM i uzupełniających usług logistycznych pomoże nam dalej wzmacniać naszą działalność, jednocześnie budując solidne i atrakcyjne portfolio terminali — skomentował Habben Jansen, prezes Hapag-Lloyd.

Z kolei grupa SAAM, która świadczy usługi holownicze w portach w 13 krajach i jest także właścicielem spółki Aerosan zajmującej się logistyką lotniczą zamierza skupić się na tych dwóch biznesach. — SAAM rozpoczyna nowy etap skoncentrowany na dwóch obszarach biznesowych, w których widzimy możliwości rozwoju. Wzmocnimy naszą działalność holowniczą, aby rozwijać się na nowych rynkach i stać się światowym liderem. Chcemy również rozszerzyć regionalną obecność Aerosan — skomentował Macario Valdés, prezes SAAM.

Inwestycje terminalowe

Nabycie chilijskich spółek to kolejna duża inwestycja Hapag-Lloyd w terminale logistyczne. Firma ta nabyła niedawno udziały w terminalach w Wilhelmshaven i Altenwerder w Hamburgu. W styczniu br niemiecki armator nabył mniejszościowy pakiet 49% akcji we włoskiej grupie Spinelli, która jest m.in. operatorem terminali w Genui i Salerno. Hapag-Lloyd przejął też 40% udziałów w indyjskiej grupie J M Baxi Ports & Logistics. Niemiecki operator inwestuje także w budowę nowego terminalu w porcie Damietta w Egipcie.

W ostatnich latach najwięksi operatorzy transportu kontenerowego inwestowali w przejmowanie firm logistycznych, realizując strategię integracji wertykalnej, wchodząc w sektor logistyki lądowej, transportu kolejowego i lotniczego. Do największych transakcji należało przejęcie Bolloré Africa Logistics przez MSC za 6,4 mld dol., zakup Ingram Micro Commerce & Lifecycle Services za  3 mld dol.przez CMA CGM, czy przejęcie LF Logistics przez Maersk za 3,6 mld dol. Linie żeglugi kontenerowej mogą sobie pozwolić na takie duże inwestycje, gdyż osiągnęły rekordowe zyski w czasie zakłóceń łańcuchów logistycznych podczas pandemii covid. Jednocześnie integracja wertykalna budzi obawy organizacji skupiających firmy spedycyjne. 

Czytaj też: Integracja wertykalna w branży logistycznej niepokoi spedytorów

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close