W Porcie Rotterdam ruszy duża inwestycja w terminalu Maasvlakte II
Zarząd Portu Rotterdam oraz APM Terminals zawarli porozumienie ws. rozbudowy terminalu Maasvlakte II. Realizacja projektu o wartości 1 mld euro zwiększy roczne możliwości przeładunkowe tego portu o 2 mln TEU.
Zarząd Portu Rotterdam już rozpoczął budowę nowego głębokowodnego nabrzeża o długości 1000 m, która ma się zakończyć w połowie 2024 r. Nowa część terminalu Maasvlakte II będzie mieć 47,5 ha powierzchni. Ponadto w ubiegłym roku niderlandzki port podpisał z APM Terminals umowę dzierżawy ternu o powierzchnii 18,5 ha pod budowę obiektów typu cross-dock i chłodni, które również zostaną otwarte w 2024 r. Obiekty te będą świadczyć usługi dla duńskiego giganta logistycznego Maerska, który jest główną linią żeglugową korzystająca z tego terminalu jak też właścicielem spółki APM Terminals. Oprócz tego w sąsiedzie terminala powstanie depot kontenerowy o powierzchnii 16 ha, której użytkownikiem będzie inna spółka z grupy A.P. Moller – Maersk: Star Container Service.
Skupienie w jednym miejscu terminalu, magazynów i depotu ma zapewnić większą elastyczność w reagowaniu na zmieniająca się sytuację rynkową. Jest też przykładem realizacji strategii integracji wertykalnej przyjętej przez Maersk. — Nasza decyzja o dalszych inwestycjach i ekspansji w Maasvlakte II jest potwierdzeniem znaczenia Rotterdamu dla globalnych łańcuchów dostaw i naszej globalnej sieci. Z niecierpliwością czekamy na ten ważny projekt i możliwości, jakie otworzy — skomentował Keith Svendsen, prezes APM Terminals.
Terminal Maasvlakte II został oddany do użytku w 2015 r. i jest obiektem w pełni zautomatyzowanym, a jego działalność jest zeroemisyjna. Nowa część tego obiektu również będzie automatyczna i korzystać będzie z odnawialnych źródeł energii. APM Terminals zapowiedział w ubiegłym roku redukcję emisji gazów cieplarnianych na swoich terminalach o 70% do 2030 r. i osiągnięcie zeroemisyjności do 2040 r.
Czytaj też: Maersk zerwał ostatnie cumy w Rosji, rzuca dużą kotwicę w Malezji