Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Czas sprawności: jak utrzymać przeładunek kontenerów w ruchu?

Porty i terminale kontenerowe nie mogą sobie pozwolić na opóźnienia w rozładunku z powodu nieplanowanych przestojów urządzeń przeładunkowych. Wiąże się to bowiem z ryzykiem kar i utratą zaufania kontrahentów. Z tego powodu operatorzy terminali powinni zarządzać parkiem maszynowym i zorganizować serwis urządzeń tak, by ewentualne awarie sprzętu powodowały jak najkrótsze przerwy w pracy.

Hyster. Czas sprawności: jak utrzymać przeładunek kontenerów w ruchu?
Źródło: Hyster / Zeppelin

— Urządzenia terminalowe mają długie cykle pracy, zwykle działają około 3000 godzin rocznie przez 10 lat, zanim zostaną wymienione. Jak w przypadku większości starzejących się urządzeń, części mogą się z czasem zużywać. I chociaż wiele terminali stosuje proaktywne podejście do konserwacji zapobiegawczej, trudno jest dokładnie przewidzieć, kiedy dana część może ulec awarii — komentuje Jan-Willem van den Brand, Director, Global Market Development, Hyster Company.

Zapobieganie przestojom

Operator terminalu musi wiedzieć, które części urządzeń uważane są za „krytyczne” czyli ich awarie powodują przestój urządzenia i jak długo potrwa dostawa części zamiennej. Szybkie opcje transportu takie jak fracht lotniczy nie zawsze są dostępne, a transport części drogą morską może zająć tygodnie. Z tego powodu trzeba zminimalizować ryzyko takich przestojów. Eksperci zalecają  stosowanie się do kilku wskazówek w zakresie zarządzania parkiem maszynowym terminalu aby zminimalizować ryzyko nieplanowanego przestoju urządzeń.

Po pierwsze trzeba dobrze ocenić trwałość i niezawodność sprzętu a zwłaszcza jego części krytycznych. Warto konsultować się z przedstawicielami branży przed wyborem dostawcy  i poznać opinie o sprzęcie i firmach serwisujących. Koniecznie trzeba też stosować się do zasad konserwacji sprzętu określonych przez producenta.

Po drugie trzeba sprawdzić czy dostawcy potrafią zapewnić wsparcie i reagować w przypadku problemu z serwisowaniem, a w konsekwencji, czy są w stanie dostarczyć części i dokonać napraw na czas? Warto sprawdzić jakimi zasobami dysponuje lokalny dealer i czy posiada na stanie części krytyczne.

Po trzecie dobrze jest mieć kilka dostępnych źródeł zaopatrzenia w niezbędne części. W wielu przypadkach wsparcie w dostarczeniu podzespołu może zapewnić producent, który może ściągnąć je z bezpośrednio z linii produkcyjnej aby pomóc klientom.

Lokalna specyfika

Przed wyborem dostawcy urządzenia i serwisanta sprzętu trzeba też dobrze rozpoznać specyfikę danego terminalu, to ile i jakie części krytyczne mogą mieć wpływ na jego pracę i w jaki sposób takie komponenty można pozyskać.

— Lokalizacja jest również ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy planowaniu sposobu pozyskiwania części. Aby zapobiec przestojom, długie oczekiwanie na części zamienne z odległości setek kilometrów nie jest rozwiązaniem. W przypadku firmy Hyster, rozległa sieć partnerów dealerskich w całej Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce utrzymuje zapasy na miejscu, dzięki czemu wymagania klientów mogą być szybko spełnione — mówi Jan-Willem van den Brand.

Źródło: Hyster / Zeppelin

Operatorzy terminali powinni także zbierać i analizować dane dotyczące niezawodności urządzeń ich poszczególnych części. Warto korzystać też z doświadczeń innych terminali w zakresie jakości sprzętu i sprawności obsługi serwisowej.

— Utrzymanie sprawności urządzeń do obsługi kontenerów jest grą o wysoką stawkę, ponieważ opóźnienia mają daleko idące skutki w całym łańcuchu dostaw, podważając zaufanie klientów i niszcząc relacje. Skuteczne zarządzanie ryzykiem przestojów to wysiłek całego zespołu. Wymaga to współpracy pomiędzy działem zakupów a działem operacyjnym podczas pierwszej oceny sprzętu do obsługi kontenerów. Następnie długoterminowe posiadanie testuje możliwości wsparcia producenta i dealera — komentuje ekspert Hyster.

Czytaj również:

Wózki Hyster – innowacyjna kabina ułatwia przeładunek kontenerów

Z przedstawicielami firmy ZEPPELIN, która na rynku polskim oferuje produkty TII KAMAG jak i inne urządzenia dla terminali kontenerowych marek HYSTER i MecLift, będzie można się spotkać podczas konferencji INTERMODAL IN POLAND 2023 w Janowie Podlaskim.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close