Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Wózki Hyster – innowacyjna kabina ułatwia przeładunek kontenerów

Amerykański producent wózków widłowych Hyster opracował innowacyjną kabinę dla sprzętu, który pracuje na terminalach intermodalnych. Jaka jest jej wyjątkowość i jakie ta nowinka ma są zalety dla kierowców?

Hyster
 Fot.: Reachstaker Hyster z podniesioną kabiną. Źródło: Hyster.

Intensyfikacja ruchu kontenerowego na kolejach Unii Europejskiej wymaga od dostawców usług logistycznych dużego wysiłku, aby zorganizować szybką i wygodną dostawę towaru do klienta. Dlatego zarządcy infrastruktury układają nowe tory, operatorzy kupują nowe lokomotywy, a spedytorzy wyznaczają nowe trasy.

Producenci sprzętu pracującego na terminalach intermodalnych równie mocno angażują się w ten proces. Zwłaszcza amerykańska firma Hyster, która specjalizuje się w produkcji wózków widłowych. W zeszłym roku HYSTER zaprezentował kabinę nowej generacji w której zintegrowano tradycyjne ergonomiczne podstawy z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi. Jak dokładnie Hyster to osiągnął?

Z kabiny wszystko jest widoczne

Standardowe kabiny wózków widłowych mają dość ograniczony widok. Wymaga to od kierowcy ciągłego natężenia uwagi, a czasem nawet dodatkowych działań. Nowa kabina typu XD, wprowadzona w zeszłym roku przez firmę Hyster, została zaprojektowana, aby rozwiązać ten problem i poprawić wydajność kierowcy. W tym celu inżynierowie amerykańskiego producenta zastosowali najlepsze ergonomiczne podejścia.

Hyster
Fot.: Widok z wnętrza kabiny Hyster typu XD. Źródło: Hyster.

Według spółki Zeppelin Polska, która jest oficjalnym dystrybutorem produktów Hyster w Polsce, główną cechą kabiny typu XD jest  fakt, iż kierowca ma z niej doskonałą widoczność. Aby to osiągnąć, producent zamontował szyby nie tylko z przodu, z tyłu i po bokach, ale również na górze. Tak więc kierowca musi tylko podnieść głowę, aby spojrzeć na kontenery na górnych poziomach. Należy zaznaczyć, że dla zapewnienia przejrzystości, Hyster zamontował na dachu kabiny specjalną szybę odporną na zarysowania.

Przednia szyba ma jeszcze jedną cechę: jest jednoczęściowa i wypukła, co zapewnia dobrą widoczność. Wewnątrz i na zewnątrz kabiny znajduje się kilka lusterek, które pozwalają operatorowi lepiej widzieć możliwe przeszkody z boku i z tyłu.

Maksymalny komfort dla kierowcy

Ponieważ kierowcy wózków spędzają dużo czasu w kabinie, producent przykłada maksymalną uwagę do komfortu. Znalazło to odzwierciedlenie w dostatecznie szerokich drzwiach i znacznej wysokości kabinie, umożliwiającej łatwe wsiadanie i wysiadanie. Boczny suwak siedziska pozwala kierowcy znaleźć idealną pozycję do pracy. Przewidziano również możliwość zamontowania dodatkowego siedziska dla instruktora.  

Fot.: Innowacyjna kabina Hyster typu XD. Źródło: Hyster.

Komfort kabiny przejawia się również w wygodnym sterowaniu pojazdem. Kierowca prowadzi wózek za pomocą wygodnego wielofunkcyjnego dżojstika i kierownicy. W pobliżu dżojstika znajduje się specjalny panel, na którym włącza się światło, wycieraczki i tak dalej. Kierownica wyposażona jest w specjalne pokrętło, które pozwala szybko skręcić kierownicą do pełnego skrętu.

Dodatkowo wewnątrz kabiny znajduje się siedmiocalowy wbudowany wyświetlacz komputera, który monitoruje stan techniczny wózka, pokazuje podstawowe parametry jego pracy i nie tylko. Interfejs wyświetlacza automatycznie przyciemnia się w warunkach słabego oświetlenia, aby zmniejszyć ryzyko rozproszenia uwagi.

Widok z wysokości

Trzy lata temu Hyster opracował inną interesującą innowację. Chodzi o możliwość podniesienia kabiny. Pozwala to operatorowi wózka widłowego na kontrolę kontenerów z wysokości, oszczędzając czas i obniżając koszty usługi przemieszczania kontenera. Rozwiązanie to zostało wdrożone w wózku typu Reachstacker Hyster RS46, w którym kabinę można dość łatwo podnosić i opuszczać za pomocą specjalnej dźwigni. Tę funkcję można również dostosować do innowacyjnych kabin typu XD.

Czytaj również: Innowacyjne rozwiązania redukują hałas na terminalach

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close