Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Rosja i Chiny wybudują nowy most kolejowy nad rzeką Amur

Chiny i Rosja zatwierdziły projekt budowy nowego mostu kolejowego nad graniczną rzeką Amur. Przeprawa połączy miasta Mohe w Chinach i Dzhalinda w Rosji i będzie częścią intermodalnego szlaku Azja — Europa. 

Kolej Transsyberyjska, Most nad Kamą, fot Siergiej Prokudin-Gorski Wikimedia Commons

Nowy most pozwoli skrócić o 2000 km trasę połączenia kolejowego z wschodnich Chin do rosyjskiej republiki Jakucja, które obecnie mają dostęp do chińskiego rynku tylko poprzez trasę morską i port Władywostok. Nowy most ułatwi eksport surowców z rosyjskiego Dalekiego Wschodu do Chin. Rosja liczy na to, że eksport do Państwa Środka zrekompensuje utratę rynku europejskiego, po wprowadzeniu przez zachód sankcji gospodarczych i wstrzymaniu importu surowców energetycznych. Jak informuje agencja TASS, nowy most docelowo będzie częścią międzynarodowej magistrali Mohe — Magadan, która będzie łączyć się z Koleją Transsyberyjską, dzięki czemu stanie się częścią Nowego Jedwabnego Szlaku.

— Most zwiększy możliwości eksportu towarów do 10 mln ton rocznie. Odciąży również tory kolejowe w regionie, a utrata konieczności przeładunków pozytywnie wpłynie na ekologię — skomentował Aysen Nikolayev, przedstawiciel Republiki Jakucja, cytowany w komunikacie.

Po wprowadzeniu unijnych sankcji większość armatorów oceanicznych przestało obsługiwać rosyjskie porty morskie. W efekcie handel między Chinami a Rosją został przeniesiony na szlaki lądowe. Ponieważ istniejąca infrastruktura nie była przygotowana na taki skokowy wzrost przewozów pojawiła się kongestia na przejściach granicznych. Z tego powodu oprócz popularnych szlaków przez Kazachstan i Mongolię uruchomiono połączenia, na zaniedbanych przez dekady trasach przez granicę chińsko — rosyjską, które wcześniej ze względu na dużą odległość od Moskwy nie cieszyły się zainteresowaniem załadowców. 

Czytaj też: RŻD będą wozić kontenery między terminalami kolejowymi mostem drogowym

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close