Partnerzy portalu

RŻD będą wozić kontenery między terminalami kolejowymi mostem drogowym

Koleje Rosyjskie (RŻD) uruchomiły przewozy intermodalne towarów z Chin wykorzystujące przejazdy oddanym w 2019 r. do użytku mostem drogowym nad graniczną rzeką Amur. Po wybuchu wojny w Ukrainie znacząco wzrósł wolumen ładunków transportowanych z Chin do Rosji drogą lądową. 

RŻD
Most Błagowieszczeńsk – Heihe fot. Prokopov roman4 Wikimedia Commons

Jednym ze skutków sankcji wprowadzonych przez kraje zachodnie przeciw Rosji jest omijanie rosyjskich portów przez duże linie żeglugowe. Z tego powodu rosyjska branża logistyczna muszona została do przeniesienia transportu na lądowe szlaki intermodalne. Rosja i Chiny w ostatnich miesiącach zacieśniły współpracę gospodarczą. W lipcu br. eksport z Chin do Rosji wzrósł o 22,2% a w odwrotnym kierunku o 49%.

Jednakże ograniczeniem możliwości zwiększania liczby kontenerów transportowanych lądem z Chin do Rosji jest przepustowość terminali przeładunkowych przy chińskiej granicy, gdzie stykają się linie kolejowe o rozstawie szerokim i standardowym. W ostatnich miesiącach na przejściach granicznych Chin z Kazachstanem, Mongolią i Rosja wrócił problem kongestii, a pociągi czekają na odprawę po kilka dni. 

Brakujący most

W związki z rosnącym zapotrzebowaniem na przewozy kontenerowe z Chin, Koleje Rosyjskie zdecydowały się na nietypowe rozwiązanie intermodalne. Spółka RŻD Logistic we współpracy z chińskim operatorem Torgmoll uruchomiły usługę obejmującą przewóz kontenerów z chińskich terminali pociągami do położonego nad Amurem miasta Heihe, następnie samochodami, przez graniczny most Błagowieszczeńsk – Heihe. Kontenery zostaną dostarczone do terminalu kolejowego po drugiej stronie Amuru w Błagowieszczeńsku, gdzie zostaną załadowane na pociąg. Rozwiązanie takie wybrano, gdyż te chińskie i rosyjskie miasta nie są połączone mostem kolejowym. Pierwszy transport obejmuje 50 kontenerów przewożących części samochodowe i materiały budowlane. RZD planują uruchomienie regularnego cotygodniowego połączenia. 

— Obliczyliśmy, że każdego dnia możemy wysyłać z Chin co najmniej 62 kontenery. Ale tu w Błagowieszczeńsku nie są gotowi na ich odbiór. Jeśli się nie mylę, mogą tu odprawiać tylko jeden pociąg tygodniowo. Jesteśmy gotowi zainwestować w rozwój terminalu w tym regionie, ponieważ istnieje duże zapotrzebowanie ze strony załadowców. Rozpoczęliśmy nawet opracowywanie możliwości wysyłki przez Chabarowsk. Nie jest to zbyt dochodowe, ale możliwości terminala są większe — skomentował cytowany przez agencję Interfax Jing Ke dyrektor Torgmoll.

O skutkach wojny w Ukrainie na sytuację branży logistycznej debatować będą uczestnicy konferencji „INTERMODAL IN POLAND 2022”. Program wydarzenia, rejestracja uczestnictwa oraz informacje organizacyjne dostępne są na stronie: https://intermodalinpoland.eu/janow-podlaski-malaszewicze-2022/

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close