Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

MSC wdroży system zapobiegający wypadaniu kontenerów z statków

Kontenerowiec klasy panamax MSC Shristi zgubił na początku marca 46 kontenerów podczas rejsu przy złej pogodzie w okolicach Bermudów. MSC planuje na swoich statkach zamontować system zapobiegający wypadaniu kontenerów.

Do wypadnięcia kontenerów doszło 3 razy między 1 a 2 marca. MSC Shristi był w trakcie drogi z Bostonu do Dominikany. Podczas sztormu nad Oceanem Atlantyckim, kiedy jednostka o pojemności 4738 TEU, pływająca pod banderą Liberii znajdowała się około 350 mil morskich od wysp Bermudów zgubiła łącznie ponad 40 kontenerów. Na szczęście były puste, więc nie doszło do utraty ładunków. 

Szwajcarsko — włoski przewoźnik zapowiedział wdrożenie systemu, który ma zmniejszyć ryzyko gubienia kontenerów przez statki w czasie sztormów. We wrześniu ubr. MSC podpisał z norweskim towarzystwem kwalifikacyjnym DNV umowę na wdrożenie nowego systemu zapobiegającego wypadnięciom Anti-Roll Assist i zapisu klasy Anti-Roll Containerships dla około 100 kontenerowców. Inwestycja ta obejmie statki, które są w eksploatacji, jednostki, które są budowane jak i dopiero planowane o pojemności od 1800 do 24 000 TEU. 

Zabezpieczenie przed sztormem

MSC chce być pierwszym armatorem, który wprowadzi tego typu rozwiązanie. Anti-Roll Assist ma funkcjonować jako samodzielny system lub będzie zintegrowane w z pokładowymi systemami nawigacji, komputerami i narzędziami do wyznaczania tras. Poprzez stworzenie nowej klasy przewoźnik będzie chciał wskazywać klientom, które statki będą miały mniejsze ryzyko utraty sprzętu. 

— Opracowując system Anti-Roll Assist, chcieliśmy dać kapitanom i załogom bardzo jasny i prosty obraz ryzyka, w oparciu o kombinację kluczowych czynników, w tym kursu i prędkości statku. Aplikacja może również wspierać kapitana i załogę w ocenie, czy konieczna jest korekta nawigacyjna. Dodatkowo, dzięki integracji zaawansowanych modeli pogodowych, funkcja Anti-Roll Assist może być wykorzystana do określenia najlepszej trasy w celu uniknięcia ekstremalnych ruchów podczas planowania trasy, pomagając zoptymalizować operacje statku — skomentował Jan-Olaf Probst, wiceprezes DNV.

Jak wyliczyła Światowa Rada Żeglugi każdego roku podczas sztormów traconych jest ponad 1500 kontenerów. Przyczynia się to do strat załadowców oraz zanieczyszczenia oceanów. 

Czytaj też: W dwa miesiące przebito średnią roczną wypadków w transporcie morskim

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close