Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Spedytorzy tracą gros czasu na ręczne rozwiązywanie problemów

Z powodu relatywnie małego wdrożenia technologii informatycznych, spedytorzy i NVOCC (non vessel operating common cartier – spółki, które nie mają własnej floty statków, jednak świadczą usługi przewozowe poprzez umowy zawarte z armatorami) spędzają do 80 proc. swojego czasu na ręcznym rozwiązywaniu problemów związanych z procesami operacji kontenerowych.

Spedytorzy tracą gros czasu na ręczne rozwiązywanie problemów
źródlo: iStock

Jak powiedział Christian Roeloffs, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy analitycznej Container xChange dla portalu Seatrade Maritime News, z jednej strony duża liczba procesów związanych z pozyskiwaniem i transportem kontenera, a z drugiej – niski technologicznie charakter tych procesów prowadzi do pracochłonnego rozwiązywania problemów, szczególnie „gdy coś pójdzie nie tak”.

 

Operacje do ogarnięcia

Operacje kontenerowe obejmują: rezerwacje przewoźników i/lub operatorów slotów, transport intermodalny ciężarówką lub koleją, sprawdzenie, że kontener jest gotowy do odbioru na czas z magazynu, a numer kontenera jest dostępny i sparowany z numerem rezerwacji. Następnie trzeba śledzić miejsce kontenera podczas jego podróży przez łańcuch dostaw i zapewnić, że zostanie zwrócony we właściwe miejsce nieuszkodzony. Jeśli kontener jest uszkodzony, to trzeba przeprowadzić ustalenie przyczyn i kto ponosi odpowiedzialność, a następnie znaleźć rozwiązanie.

„Przy tak wielu krokach w łańcuchu operacyjnym istnieje wiele okazji do błędu –  powiedział Roeloffs. – Kiedy rozmawiamy z naszymi klientami, ręczne rozwiązywanie problemów zajmuje im około 80 proc. czasu pracy. Dlatego tak naprawdę nie mogą brać urlopu, muszą odpowiadać na e-maile nawet w weekendy”.

 

Telefon, e-mail i WeChat

Niedawne badanie Container xChange przeprowadzone z Copenhagen Business School wykazało, że w celu uzyskania ofert i otrzymywania aktualizacji rozkładów rejsów ok. 80 proc. NVOCC i spedytorów nadal korzysta z e-maili, połączeń telefonicznych i WeChat.
„Tak więc nawet w tym najbardziej podstawowym procesie, po prostu otrzymując ofertę lub otrzymując aktualizację, technologie cyfrowe mogą już zapewnić oszczędność czasu i usprawnić procesy” – podsumował Roeloffs. O skali potencjalnej oszczędności dzięki zastosowaniu lepszej technologii i lepszej integracji między systemami przesądza to, że w łańcuchu wartości logistyki kontenerowej występuje od 200 do 250 etapów.

Jak też pisaliśmy, Digital Container Shipping Association  szacuje, że tylko przewoźnicy oceaniczni wystawiają rocznie ok. 45 mln papierowych listów przewozowych. w 2021 r. zaledwie nieco ponad 1 procent dokumentów miało postać elektroniczną (eBL – electronic bill of lading), ocenia stowarzyszenie.

 

Patrz też: Miliardowe oszczędności w żegludze kontenerowej i handlu z upowszechnienia eBL

 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close