Partnerzy portalu

Kontenery zamiast węgla – Duisburg buduje największy terminal w Europie

Na terenie śródlądowego portu w Duisburgu powstaje największy terminal intermodalny w Europie. Port Duisburg planuje wykorzystać działkę, która zostanie zwolniona po tym jak w 2020 r. przestanie być wykonywany transport węgla. 

Duisburg
fot. duisport

Projekt nowego terminala jest przygotowywany prze Port Duisburg we współpracy z Cosco Shipping, Hupac i HTS Group. Obecnie do terminalu duisport dociera około 35-40 pociągów łączących Niemcy z Chinami. Nowy terminal, który zastąpi obecną infrastrukturę do przeładunku węgla pozwoli zwiększyć tę liczbę do 100 połączeń. Port Duisburg korzysta ze swojej dogodnej lokalizacji, w centrum najbardziej zurbanizowanego i najgęściej zaludnionego regionu Europy Zachodniej. Port ma dostęp do drogi wodnej na rzece Ren, która jest intensywnie wykorzystywana w transporcie cargo. Ren też zapewnia połączenie z Portem Rotterdam. 

Połączenia na Nowym Jedwabnym Szlaku nie są jedynym ważnym kierunkiem jaki rozwijać chce duisport. Nowy terminal będzie obsługiwał też połączenia do Europy Wschodniej i Południowo – Wschodniej. Planowane zdolności przeładunkowe nowego portu intermodalnego wynieść natomiast mają 850 tys. TEU rocznie. 

Największa powierzchnia przeładunkowa

Nowy terminal zajmie powierzchnię 220 tys. mkw. natomiast nowe magazyny zajmą 20 tys. mkw. Terminal będzie posiadał 6 suwnic, 12 platform kolejowych o długości 730 m, 5 obszarów przeładunkowych oraz 3 miejsca do cumowania barek oraz plac na kontenery o powierzchni 60 tys. mkw. 30% udziału w nowym projekcie będą miały duisport oraz chiński armator Cosco, natomiast Hupac i HTS Group będą miały po 20% udziałów. 

Rezygnacja z przeładunku węgla i budowa nowego terminalu intermodalnego jest odpowiedzią Portu Duisburg na politykę energetyczną Niemiec. Rząd tego kraju dekarbonizację oraz promowanie przyjaznego dla środowiska transportu kolejowego i morskiego. Ponieważ chińskie pociągi w coraz większym stopniu stanowią opłacalną alternatywę dla transportu lotniczego, terminal w Duisburgu przyczyni się do poprawy bilansu emisji CO2. Dzięki tej inwestycji nastąpi bowiem redukcja emisji gazów cieplarnianych szacowana na 60 mln ton CO2 rocznie — Reagujemy na zmieniający się rynek i budujemy największy w Europie terminal kontenerowy w głębi lądu na wyspie węglowej. W ten sposób umacniamy naszą pozycję w chińskim handlu, tworząc miejsca pracy i wzmacniając Nadrenię – Północą Westfalię jako najważniejszą lokalizację logistyczną w Europie — zapowiada Erich Staak, prezes duisportu.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close