Partnerzy portalu

Pociąg LTG Cargo połączy Euroterminal Sławków z Kownem

Euroterminal Sławków będzie mieć regularne połączenie z Litwą. LTG Cargo uruchomi w połowie lutego pociąg Sławków — Kowno, który będzie transportował kontenery między Polską a krajami bałtyckimi.

16 lutego wyruszy pierwszy pociąg z Euroterminalu Sławków do Terminalu Intermodalnego w Kownie. LTG Cargo zainauguruje regularne połączenie obejmujące dwie pary pociągów tygodniowo. Pociąg będzie przewozić kontenery 20, 30, 40 i 45-stopowe oraz tank kontenery. Nowa usługa cieszy się już zainteresowaniem klientów transportujących różne kategorie towarów między Polską, a krajami bałtyckimi z branż takich jak: przemysł chemiczny, spożywczy, czy maszynowy. 

Kowno i Sławków to ważne huby logistyczne, które posiadają dostęp do sieci kolejowej o rozstawie 1520 i 1435 mm. Euroterminal Sławków oferuje skomunikowanie z pociągami do Ukrainy i kilku krajów UE. Z kolei Kowno ma regularne połączenie m.in. z portem Kłajpeda.

Hub w Sławkowie

— Zdecydowaliśmy się na połączenie do Euroterminalu Sławków ze względu na dostęp do szerokiego toru i możliwość transportu towarów z i do Ukrainy takich jak zboże, paliwa, metanol. Z kolei terminal w Kownie ma regularne połączenia z portem Kłajpeda i innymi lokalizacjami w krajach bałtyckich. Pociąg Amber Train łączy Kowno z terminalem Muuga w Estonii i również zostanie włączony do sieci międzynarodowych usług intermodalnych — komentuje Maciej Cetnerowski, dyrektor rozwoju intermodalu w LTG Cargo Polska. 

LTG Cargo w ostatnich miesiącach rozbudowuje sieć międzynarodowych połączeń intermodalnych przez Polskę do różnych terminali w Unii Europejskiej. Przewoźnik ten dywersyfikuje swoją działalność po tym jak po wprowadzeniu unijnych sankcji zmniejszyły się przewozy towarów między Litwa a Rosją. Perspektywicznym rynkiem okazały się przewozy kombinowane na korytarzu TEN-T Morze Północne — Bałtyk. 

— Warto podkreślić że nowy pociąg kursujący między Polską a Litwą pozwoli przenieść część ładunków z dróg łączących te kraje, które obecnie są mocno obciążone ruchem samochodów ciężarowych. Skorzysta na tym gospodarka, mieszkańcy miejscowości położonych na tym szlaku oraz środowisko naturalne — komentuje Maciej Cetnerowski.

Czytaj też: LTG Cargo uruchomiło pierwszy pociąg do Triestu

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close