Pociąg LTG Cargo połączy Euroterminal Sławków z Kownem
Euroterminal Sławków będzie mieć regularne połączenie z Litwą. LTG Cargo uruchomi w połowie lutego pociąg Sławków — Kowno, który będzie transportował kontenery między Polską a krajami bałtyckimi.

16 lutego wyruszy pierwszy pociąg z Euroterminalu Sławków do Terminalu Intermodalnego w Kownie. LTG Cargo zainauguruje regularne połączenie obejmujące dwie pary pociągów tygodniowo. Pociąg będzie przewozić kontenery 20, 30, 40 i 45-stopowe oraz tank kontenery. Nowa usługa cieszy się już zainteresowaniem klientów transportujących różne kategorie towarów między Polską, a krajami bałtyckimi z branż takich jak: przemysł chemiczny, spożywczy, czy maszynowy.
Kowno i Sławków to ważne huby logistyczne, które posiadają dostęp do sieci kolejowej o rozstawie 1520 i 1435 mm. Euroterminal Sławków oferuje skomunikowanie z pociągami do Ukrainy i kilku krajów UE. Z kolei Kowno ma regularne połączenie m.in. z portem Kłajpeda.
Hub w Sławkowie
— Zdecydowaliśmy się na połączenie do Euroterminalu Sławków ze względu na dostęp do szerokiego toru i możliwość transportu towarów z i do Ukrainy takich jak zboże, paliwa, metanol. Z kolei terminal w Kownie ma regularne połączenia z portem Kłajpeda i innymi lokalizacjami w krajach bałtyckich. Pociąg Amber Train łączy Kowno z terminalem Muuga w Estonii i również zostanie włączony do sieci międzynarodowych usług intermodalnych — komentuje Maciej Cetnerowski, dyrektor rozwoju intermodalu w LTG Cargo Polska.
LTG Cargo w ostatnich miesiącach rozbudowuje sieć międzynarodowych połączeń intermodalnych przez Polskę do różnych terminali w Unii Europejskiej. Przewoźnik ten dywersyfikuje swoją działalność po tym jak po wprowadzeniu unijnych sankcji zmniejszyły się przewozy towarów między Litwa a Rosją. Perspektywicznym rynkiem okazały się przewozy kombinowane na korytarzu TEN-T Morze Północne — Bałtyk.
— Warto podkreślić że nowy pociąg kursujący między Polską a Litwą pozwoli przenieść część ładunków z dróg łączących te kraje, które obecnie są mocno obciążone ruchem samochodów ciężarowych. Skorzysta na tym gospodarka, mieszkańcy miejscowości położonych na tym szlaku oraz środowisko naturalne — komentuje Maciej Cetnerowski.
Czytaj też: LTG Cargo uruchomiło pierwszy pociąg do Triestu