Partnerzy portalu

W porcie Felixstowe rozpoczęły pracę autonomiczne ciągniki terminalowe

Na terminalu Hutchison Ports Port of Felixstowe rozpoczeły pracę autonomiczne ciągniki. To pierwszy port w Europie, który korzysta z tego typu urządzeń.

Dwa pierwsze zasilane bateriami autonomiczne ciągniki terminale dostarczone przez Westwell rozpoczęły pracę na w porcie Felixstowe. Urządzenia pracują w operacjach z ruchem mieszanym obejmującym też urządzenia sterowane przez ludzi. Do nadzorowania pracy jednostek wykorzystywana jest łączność 5G oraz Internet Rzeczy.

Autonomiczne ciągniki korzystają z mapy cyfrowej, będącej częścią systemu zarządzania flotą, która kontroluje poruszanie się urządzeń po terminalu. Dodatkowo jednostki wyposażono w systemy GPS by śledzić ich pozycję w czasie rzeczywistym. Dzięki systemowi precyzyjnego pozycjonowania można określić lokalizację ciągnika z dokładnością do 2 cm i kąt skrętu z dokładnością 0,5 stopnia. 

— Port Felixstowe ma długą historię innowacji i jesteśmy bardzo podekscytowani najnowszym osiągnięciem. Autonomiczne ciągniki wykorzystują LiDAR – technologię wykrywania światła, która tworzy trójwymiarową mapę otoczenia pojazdów za pomocą lasera i odbiornika, które w połączeniu z pokładowymi kamerami 360 stopni zapewniają wszechstronną „widzenie” w czasie rzeczywistym. Umożliwia to natychmiastowe „zobaczenie” wszystkiego w pobliżu, co umożliwia bezpieczną i dokładną nawigację — powiedział Karen Poulter kierownik ds. usług informacyjnych w porcie Felixstowe i kierownik projektu 5G.

Po fazie testów autonomiczne ciągniki będą wykorzystywane do przewożenia kontenerów między terminalami Trinity a North Rail. Pojazdy wyposażone w szereg systemów zapewniających ich bezpieczną eksploatację. Zakup autonomicznych jednostek jest częścią projektu cyfryzacji pracy terminali w Felixstowe.

Czytaj też: Łączność 5G usprawni pracę terminali kontenerowych

— Te nowe autonomiczne pojazdy stanowią znaczący postęp technologiczny dla portu Felixstowe. Narzędzia leżące u podstaw operacji portowych stale ewoluują i mamy już na miejscu szereg bardzo zaawansowanych systemów i urządzeń, ale po raz pierwszy będziemy mieć pojazdy całkowicie bezzałogowe — skomentował Clemence Cheng, dyrektor zarządzający Hucthison Ports.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close