Więcej statków Containerships z napędem LNG zawija do terminalu GCT Hutchison Ports Gdynia
Containerships, operator żeglugi bliskiego zasięgu należący do grupy CMA CGM, zwiększył częstotliwość zawinięć swoich nowych kontenerowców z napędem LNG do terminalu GCT Hutchison Ports Gdynia.

Containerships wprowadził w ostatnich latach nowe statki o pojemności 1380 z napędem na skroplony gaz ziemny do obsługi linii kontenerowych na Morzu Północnym i Bałtyku, gdzie od 2015 r. obowiązują restrykcyjne normy emisji związków siarki. Obecnie operator ten wykorzystuje 20 takich bliźniaczych jednostek na swoich trasach w Europie Północnej.
W ubiegłym roku przewoźnik ten wprowadził statek z ekologicznym napędem do obsługi nowego połączenia między terminalem GCT W Gdyni a Wielką Brytanią. O listopada br. z kolei statki z napędem LNG tego operatora częściej zawijają do Portu Gdynia. Obecnie wykorzystywane są w dwóch serwisach: Kłajpeda – Norrkoping – Gavle – Rauma – Gdańsk – Gdynia – Bremerhaven – Hamburg, który kursuje z częstotliwością raz w tygodniu i Bremerhaven – Hamburg – Gdynia – Kłajpeda – Ryga – Gdynia (2 razy w tygodniu).
Hutchison Ports Gdynia zmodernizował swoje nabrzeże kontenerowe o długości 447 m, które dostosowane zostało do głębokości technicznej 15,5 m. Przy nabrzeżu wybudowano też torowisko o szerokości 30,48 m dla suwnic nabrzeżowych klasy Post-Panamax. Terminal może przyjmować statki o długości 367 m.
Czytaj też: Najnowocześniejsze nabrzeże kontenerowe w Porcie Gdynia