ÖBB RCG uruchomi spółki w Chinach i Serbii
Należący do grupy Austriackich Kolei Federalnych przewoźnik towarowy ÖBB Rail Cargo Group w przyszłym roku utworzy spółkę córkę w Chinach oraz w Serbii. W tym drugim kraju RCG będzie mieć własnego przewoźnika kolejowego. Austriacy chcą rozszerzyć swoją sieć połączeń na Nowym Jedwabnym Szlaku o Korytarz Środkowy.

Chińska spółka RCG już w styczniu rozpocznie działalność w biurze w Szanghaju. Będzie to operator logistyczny organizujący intermodalne przewozy między Chinami a Europą wykorzystujące kontenery 40-stopowe standardowe i high cube (wyższe o 30 cm). Obecnie austriacki przewoźnik organizuje połączenia na północnej nitce NJS przechodzącej przez Białoruś i Polskę, ale ze względu na rosnące zainteresowanie załadowców zamierza uruchomić też nową usługę intermodalną na Korytarzu Środkowym wykorzystująca trasę przez Kazachstan, Azerbejdżan, Gruzję i połączenie feederowe na Morzu Czarnym do Rumunii, skąd pociągi będą kursować do Europy Środkowej.
Większa siatka połączeń
Dzięki nowym połączeniom usługi RCG będą docierać do ponad 800 lokalizacji. W Azji Rail Cargo Group będzie organizować przewozy nie tylko z i do Chin, ale tez Japonii i Korei Płd. RCG w oparciu o prognozy BCI Global prognozuje, że udział lądowego Nowego Jedwabnego Szlaku w przewozach towarowych między Azją a Europą wzrośnie do 25% w ciągu następnych 10 lat.
— Klienci skorzystają z ekspansji RCG w chińskim Szanghaju już od pierwszego dnia. To dlatego, że obecność pracowników RCG na miejscu zapewni prawdziwy impuls do zarządzania całym logistycznym łańcuchem wartości, w tym dodatkowymi usługami spedycyjnymi — komentuje spółka.
Koleje Austriackie inwestują też w połączenia na innym perspektywicznym rynku jakim są przewozy intermodalne między Unią Europejską a Turcją. W tym celu w pierwszym kw. przyszłego roku RCG utworzy spółkę zależną w Serbii, która będzie przewoźnikiem kolejowym. Będzie to 13 kraj w którym grupa ta świadczy usługi trakcyjne. Nowy przewoźnik będzie obsługiwał transport ładunków z i do Grecji i Turcji w ramach sieci TransFER.
Czytaj też: Rail Cargo Group rozbudowuje połączenia intermodalne UE-Turcja